Minoritatea crestina ortodoxa romana
Deși statistic ar putea să pară că românii creștini ortodocși ar reprezenta o majoritate în rândul românilor, adevărul este acela că românii creștini ortodocși reprezintă o minoritate în rândul românilor. Iar această evidență primează și este dovedită de practica vieții de zi cu zi. Evident este vorba nu doar despre românii din România, ci și despre cei din Basarabia și despre cei plecați în diferite țări străine. Minoritatea creștină ortodoxă română este marginalizată și ținută de marginală și nesemnificativă în general pentru români (cei desacralizați), și în special pentru autoritățile statului, și asta s-a văzut din disprețul total pe care președintele azi în funcție, traian b. , (și nu doar el, ci și întreaga clasă politică românească) l-a manifestat față de inițiativele unor grupări ortodoxe pentru un referendum cu privire la actele cu cipuri, precum și pentru acordarea unor alternative la cardurile cu cipuri care vor fi introduse în sistemul public de sănătate. S-a observat disprețul total, profund și evident pe care toți factorii politici din România l-au manifestat față de sensibilitățile religioase ale creștinilor ortodocși români. Iar dacă azi această minoritate este tratată cu atâta dispreț și indiferență, ne putem aștepta ca mâine să fie tratată cu prigoană și ucidere, deși prigoana este evident că a și început doar că încă nu a luat forma unei politici oficiale.
De ce, în condițiile minorității creștine ortodoxe, Biserica și slujbașii ei le acordă servicii religioase, și mă refer în primul rând la botezuri, cununii, înmormântări multor oameni care nu fac parte din această minoritate și care în viața lor prin faptele și gândirea lor nu manifestă deloc valențele care caracterizează creștinismul ? Știe multă lume de tot felul de mondeni care fac publice trecerile lor "pe la biserică" pentru a îndeplini formalitățile religioase, pentru că pentru ei sunt niște simple formalități spectaculare și care dau bine la public, însă în viața lor Hristos și Biserica nu au de fapt nici o valoare sau doar o valoare marginală, lipsită de prezență. Iar "mondenii" nu reprezintă decât vărful aisbergului. De ce Biserica și slujbașii ei nu se rezumă la minoritatea pe care de facto o reprezintă și își consumă atâtea resurse, și în primul rând de timp, pentru a se pune la dispoziția majorității neortodoxe (dar formal ortodoxe) ? Bineînțeles, nu mă refer aici la misiune, pe care dar-ar Dumnezeu să o mai și facă preoții și episcopii BOR !!! (evident că nu mă refer la excepțiile pe care Dumnezeu ni le-a dăruit), ci la riturile pe care indiferenții le tratează ca pe niște simple formalități cerute de uzanță, de cutuma socială, și în nici un caz, în ceea ce îi privește, de Dumnezeu. De ce se tolerează de către slujbașii principali ai Bisericii această stare de lucruri infectă și nefericită și până unde va mai merge această nefericită de toleranță, pentru Dumnezeu ?!? Cât cred cei de pe scaune că va mai răbda Dumnezeu această nefericită toleranță în Sfânta Biserică ? De ce minoritatea creștină ortodoxă este marginalizată și desconsiderată chiar în lăuntrul Bisericii și de către unii dintre slujbașii acesteia ?
Dacă în ziua de astăzi în țara noastră "faci greșeala" să fii și să te comporți creștinește, să fii iubitor al adevărului și nu al compromisurilor, minciunii și lașității, imediat ești izolat și tratat discriminatoriu, pe baza convingerilor religioase și morale, de către majoritatea neortodoxă (dar formal ortodoxă, și care culmea își mai face încă botezurile și cununiile, câte mai sunt, la biserică) deși bineînțeles nu ți se spune niciodată care este adevăratul motiv al discriminării, marginalizării și disprețului și desconsiderării. Motivul însă este apartenența de facto la creștinism, aderența de facto la Hristos și la Evanghelie, și acest motiv este ținut tăinuit de discriminatorii care permanent își văd privilegiile puse în pericol de verticalitatea și puterea creștină, și nu doar privilegiile ci și tradițiie și concepțiile lipsite de Viață, cu care se identifică și care le garantează un anume succes social și o recunoaștere lumească, fără de care aceștia nu ar putea trăi pentru că nu își găsesc sensul în Dumnezeu. De ce în această situație Biserica nu adoptă o măsură de apărare, la nivel general și nu doar la nivelul acelor nuclee de rezistență, față de lumea formalistă dar care este de fapt necreștină sau fals creștină, și de ce se tolerează în continuare această stare de lucruri cvasi-adulteră în relația cu Dumnezeul Cel Viu ? De ce Sfânta Biserică nu discriminează, în lăuntrul granițelor sale ecleziale și nu în afara acestora, lumea formalistă și necreștină sau fals creștină dar care marginalizează și discriminează sistematic prezența și rezistența creștină pentru că nu pot să suporte adevărul și adevăratele cerințe ale lui Dumnezeu (dar în schimb pretind ritualuri pentru ca să îi vadă lumea) ?
|