[quote=STEFAN2206;404247]
Citat:
În prealabil postat de stefan florin
si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!
UNDE A FOST RASTIGNIT PETRU ?
Isus înviat din morți a stat la masă cu ucenicii săi pe țărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești tu mai mult decât aceștia?" El i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mielușeii mei!" I-a spus Isus a doua oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mieii mei!" Și i-a spus a treia oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubești și i-a zis: "Doamne, tu toate le știi; tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște oile mele! Adevăr, adevăr îți spun: când erai mai tânăr te încingeai singur și te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îți vei întinde mâinile și altul te va încinge și te va duce unde nu vei voi". A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Și, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: "Urmează-mă!"
EU CRED CA ACEST PASAJ DIN EVANGHELIE ESTE MAI MULT DECAT ELOCVENT.
Doamne Isuse Cristoase deschide inimile credinciosilor tai.
|
In al doilea rand, asa cum reiese din Faptele Apostolilor, Petru a predicat evreilor din Cezareea si Palestina. La putin timp dupa aceea a fost arestat de Irod, dar a fost eliberat de inger. Din 46 pana in 52 a stat la Ierusalim, iar Pavel, convertit in anul 34, ne spune ca la trei ani dupa aceasta, adica in 37, s-a dus la Ierusalim sa-l vada pe Petru, iar in anul 51, adica 14 ani mai tarziu, a repetat calatoria in acelasi scop.
Unii au afirmat ca sub numele de "Simon Bar Jonah" ar fi fost altcineva, vreo ruda, dar si acest argument cade, de vreme ce Petru a murit in jurul anului 62, cand avea, se pare, 82 de ani. Ori in anul 70, Ierusalimul era distrus de Titus. De la moartea lui Petru pana la distrugerea Orasului Sfant trecusera opt ani, inscriptia respectiva fiind imposibil sa apara cu referire la o ruda dintr-o generatie de dupa Petru, deoarece obiceiul atribuirii aceluiasi nume altei persoane se facea dupa mult mai multi ani. Cum cimitirul de la "Dominus Flevit" este in intregime crestin, nu se poate vorbi nici de rude dinainte, pentru ca acesta a fost infiintat, evident, doar dupa venirea lui Iisus.
La acestea se adauga si faptul ca, desi Sfantul Pavel trimite salutari la 28 de persoane din Biserica Romei, Petru nu este amintit, Iar in epistola adresata lui Timotei spune ca "numai Luca este cu mine". Nici in epistolele catre Efeseni, Filipeni, Coloseni si Timotei, pe care Pavel le-a scris din Roma, Petru nu este mentionat ca fiind acolo. Mai mult, nicaieri in Noul Testament nu apare vreo marturie ca Petru ar fi fost la Roma, mai ales ca unele carti au fost scrise dupa moartea sa. Pana in anul 58, cand Pavel trimite romanilor epistola sa, Petru nu a predicat la Roma, dupa cum rezulta din Romani 15, 19-20, unde Pavel spune ca "a revenit sa binevesteasca acolo unde Hristos nu fusese numit, ca sa nu zideasca pe temelie straina", ceea ce inseamna ca nimeni, nu numai Petru, nu predicase acolo.
Opinia criticilor primatului petrin.Primul episcop al Romei a fost Linus, fiul Claudiei
Dupa unii critici ai primatului petrin invocat de Biserica Romano-Catolica, prezenta Sfantului Petru la Roma este de ordin legendar. In opinia lor, totul a pornit de la rastalmacirea scrisorii adresate de Clement corintenilor, in care acesta vorbeste despre raul care vine din invidie si da exemple din Vechiul Testament, referindu-se apoi la cei doi apostoli, Petru si Pavel, care fusesera victime ale invidiei persecutorilor lor, desi nu spune nimic si nici nu lasa sa se inteleaga ca ei ar fi fost martirizati la Roma. Simpla alaturare a celor doi i-ar fi facut pe corinteni sa traga concluzia ca au fost martirizati in capitala imperiului.
Ei mai sustin ca Petru a fost episcop in Antiohia, neavand cum ocupa in acelasi timp si scaunul Romei. Insusi Apostolul Petru, in Constitutiile Apostolice, marturiseste ca primul episcop al Romei a fost Linus, hirotonit de Pavel, informatie confirmata si de Sfantul Irineu al Smirnei, ucenicul Sfantului Policarp, care spune: "Dupa ce au intemeiat si pus in randuiala Biserica Romei, au numit episcop pe Linus", fiul Claudiei. Acelasi Linus este amintit si de Sfantul Apostol Pavel in Epistola catre Timotei, iar dupa moartea lui, cel de-al doilea a fost Clement, "hirotonit de mine, Petru". Deci, Petru ar fi mers la Roma, dupa apostolul Pavel, nu cu scopul de a pastori, ci doar pentru a hirotoni un nou episcop.
Criticii pomeniti mai sustin ca atunci cand Iisus i-a spus fiului lui Iona ca "tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea, si portile Iadului nu o vor birui", ar avea o cu totul alta interpretare:" Zic tie, pe care te-am supranumit Petru, pentru taria credintei tale, ca adevarul pe care l-ai rostit este piatra de temelie a Bisericii si ca inselaciunea nu va birui niciodata".
Declaratii contradictorii la scurta vreme dupa descoperirile de la Roma
Unul dintre cei mai mari sustinatori ai autenticitatii prezentei osemintelor si implicit mormantului Sfantului Petru la Roma este arheologul prof. Margherita Guarducci, de la Universitatea din Roma (foto), implicata in excavarile de la Vatican inca din prima zi. Ea a descoperit osemintele unui barbat de 60-70 de ani, intr-un loc ascuns, deasupra mormantului Sfantului Petru. Mormantul in sine era gol, sustine ea intr-un articol publicat de UPI pe 10 mai 1967, pentru ca osemintele au fost mutate intr-un loc uscat si protejate de eventualele profanari. In interiorul zidului de deasupra ascunzatorii au fost inscrise cuvintele "Petru se afla aici", inainte ca mormantul sa fie pecetluit. Putin mai rezervat, monseniorul Joseph Ruysachaert declara cu acelasi prilej ca "sunt prea multe necunoscute. Nu exista o continuitate in a lua urma osemintelor. Lipseste dovada istorica. Pot fi osemintele oricui".
"Quo vadis Domine?", ultima intalnire a lui Petru cu Iisus
Conform "Legendei Aurea", de Jacob da Voragine, publicata in secolul al XIII-lea, in timp ce se afla in preajma locului unde astazi se afla Capela "Quo vadis, Domine?" din Roma, Petru l-ar fi vazut ultima data pe Iisus in momentul in care voia sa fuga din oras pentru a scapa de martiriu. Petru l-ar fi intrebat pe Iisus: "Quo vadis Domine?"- "Incotro Te-ndrepti, Doamne?", la care Iisus i-ar fi raspuns: "Vado Romam venio iterum crucifigi." Adica "Am venit la Roma spre a fi din nou crucificat". Rusinat de observatia lui Iisus, Apostolul Petru s-ar fi intors in oras si si-ar fi primit cu bucurie cununa mortii.
Cui apartine scheletul de sub domul San Pietro din Roma?
Astazi este indeobste acceptata informatia ca Petru ar fi ajuns la Roma in jurul anului 57 d.Hr. si ca ar fi devenit seful comunitatii crestine din capitala imperiului, unde l-ar fi intalnit pe Pavel. Informatii legendare spun ca apostolii ar fi cauzat prabusirea si moartea lui Simon Magul, in timpul unui zbor pe care acesta il facea in fata imparatului Nero (54-68 d.Hr.), ceea ce le-ar fi atras arestarea.
Conform altei legende, cei doi apostoli ar fi fost arestati in timpul represiunilor anticrestine declansate de Nero dupa incendierea Romei in anul 64 d.Hr. Apostolii ar fi fost inchisi in Carcera Mamertinica, din Capitoliu si Forumul Roman. Petru ar fi fost condamnat la moarte si executat prin crucificare cu capul in jos, la cererea lui, pentru a se deosebi de modul de rastignire al lui Iisus, in jurul anului 64 d.Hr., pe un teren numit "Agger Vaticano", fiind apoi ingropat in apropierea Circului lui Caligula si Nero, din afara zidurilor Romei, in cimitirul necropola al celor saraci, de langa sirul de cavouri ale unor cetateni romani mai bogati.
Informatiile diaconului Gaius despre mormantului lui Petru
Istoricul antic Eusebiu de Cesareea (260-339) a mentionat in scrierile sale relatarile diaconului roman Gaius, de pe la anul 200, care sustinea ca ar fi cunoscut locul unde s-ar fi aflat mormantul lui Petru. Acolo s-ar fi gasit o inscriptie cu numele lui Iisus si al lui Petru. In jurul anului 160, crestinii din Roma ar fi inaltat un prim monument pe acel loc. Pornind de la aceste informatii, imparatul Constantin cel Mare (306-337) a dezgropat presupusul schelet al apostolului, reasezandu-l in acelasi loc, deasupra mormantului ridicand un monument cu o nisa de marmura, numita Tropaion, care se pastreaza si astazi. Pe acest Tropaion se afla o inscriptie prescurtata in limba greaca-"Petr ene" ("Petros enestin")- adica "Petru se gaseste inauntru". In anul 324, din ordinul aceluiasi imparat, dealul "Agger Vaticano" a fost nivelat, fiind afectate partile supraterane ale vechiului cimitir, cavourile din vechea necropola care depaseau nivelul 0 al terenului si
bazilica dedicata lui Petru, pastrandu-se doar Tropaionul ca axa a altarului.In secolul al XVI-lea, vechea bazilica de pe vremea lui Constantin cel Mare a fost demolata pentru a face loc actualului dom San Pietro.