Subiect: Eens
View Single Post
  #18  
Vechi 03.10.2011, 09:46:00
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

După afirmarea unei anumite universalități a mântuirii în Hristos și a accesibilității acesteia în diverse rânduri de Conciliul II Vatican, precum și de papa Ioan Paul II (a se vedea Lumen Gentium, 14-16; Gaudium et spes, 22; Redemptoris Missio, 10), și anume a universalității mântuirii în Hristos accesibilă tuturor oamenilor de bună-voință, mai cred catolicii în declarațiile de mai sus sau în alte declarații ale Conciliului de la Florența precum următoarea:
Citat:
It firmly believes, professes and preaches that never was anyone, conceived by a man and a woman, liberated from the devil's dominion except by faith in our lord Jesus Christ, the mediator between God and humanity, who was conceived without sin, was born and died. He alone by his death overthrew the enemy of the human race, cancelling our sins, and unlocked the entrance to the heavenly kingdom, which the first man by his sin had locked against himself and all his posterity.

sursa: Conciliul de la Florența, sesiunea a XI-a, bula de unire cu copții (1442)
în care se afirmă clar și răspicat că nimeni nu a fost eliberat de sub stăpânirea diavolului (adică nimeni nu a fost mântuit) decât prin credința în Domnul Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire?

Pe mine personal nu mă interesează dacă actualii sau foștii papi și membri la vârf la Bisericii Romane și-au angajat sau au pretins a își fi angajat infailibilitatea pentru declarațiile sau decretele din cadrul conciliilor sau epistolelor lor enciclice. Ei pot să spună ce vor și să inventeze tot felul de tertipuri și de manevre pentru a scăpa de anumite eventuale acuzații. Una dintre manevre este chiar așa-zisa definire a infailibilității papale care conține anumite condiții extrem de restrictive și care ele însele pot fi interpretate în fel și chip în funcție de interesele de la o anumită dată.

Ceea ce eu observ și cred este incompatibilitatea evidentă între credința papei Bonifaciu VIII, a papilor Inocențiu III, Clement V, Eugeniu IV, precum și a Conciliului de la Florența și credința Conciliului II Vatican și a papei Ioan Paul II. De aceea și prin prisma acestei incompatibilități și contradicții care mie mi se par evidente nici nu cred în infailibilitatea bisericii romane și a papalității romane. Dacă catolicii cred că aceste două seturi de credințe nu sunt incompatibile și contradictorii, atunci sunt invitați să demonstreze că poziția lor este adevărată.
Reply With Quote