Citat:
În prealabil postat de laurastifter
În această privință, cred că este necesar să le amintim acestor confrați ai noștri ortodocși că eterodocșii creștini au aceeași religie ca și noi, se închină Aceluiași Dumnezeu (Sfânta Treime) și ne împărtășesc convingerile în privința principalelor adevăruri de credință!
tocmai cunoașterea acestui adevăr ar trebui să constituie pentru noi o invitație la îngăduință și iubire adevărată față de creștinii care, crezând înDumnezeu asemenea nouă, nădăjduiesc să dobândească bucuria comuniunii eterne cu El, de care fie să ne învrednicim toți, prin dragostea Domnului nostru Iisus Hristos!
|
Din fericire BO are alta conceptie. Aceasta ar fi adevarat pentru cineva care are credinta ecumenista, o credinta diferita de credinta ortodoxa. Cum spuneam in alte mesaje am observat ca ideile ecumensite sunt o imbinare intre umanismul ateu si conceptii neoprotestante (sau protestante). Pare ca el s-a nascut odata cu protestantismul, Luther a initiat o reforma, apoi s-a produs o ruptura si au aparut mai multe formatiuni diferite. Nu putea sa spuna fiecare ca doar el e Biserica, ci au spus ca toti ar fi. Si astfel a aparut conceptia ecumenista. BC a adoptat o parte din aceste conceptii ecumeniste la conciliul Vatican II, ca pana atunci era mai radicala si decat ortodocsii.
Acum ce facem, ne luam dupa fiecare idee lumeasca ce apare la moda? De exemplu a aparut teoria Big-Bang-ului, pana de curand cand au observat ca nu prea e adevarat, universul se extinde accelerat. La fel cu teoria relativitatii. In schimb Biserica are aceleasi conceptii de la inceput, neschimbate. Chiar consideram ca Biserica este infailibila, deci invataturile de credinta ale Bisericii sunt fara greseala.
Biserica nu a cunoscut doar o erezie, a lui Arie, ci toate deformarile au fost considerate erezii. Asadar eterodocsii nu au deloc aceeasi invatatura ca a noastra, au chiar invataturi condamnate in mod special de BO. De aceea am facut doua topice, ca sa nu repet tot timpul acelasi lucru si sa le am la indemana:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12777
Acum daca am vazut ca nu au aceeasi credinta, ci o credinta doar in parte asemanatoare, in link-urile date vedem ca Bo nu recunoaste ca ar avea har lucrator, deci nu au Sfinte Taine. In catehismul ortodox scrie ca fara har lucrator nu se poate mantui cineva:
http://www.credo.ro/catehism2.php?q=6
Iar partea cu "fara har nimeni nu se poate mantui":
http://www.credo.ro/catehism2.php?q=59
Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa-i uram pe ceilalti, asta e tot o conceptie ce tine de ecumenism. Stim toti, uram pacatul si iubim pe pacatos, aceasta e conceptia crestina, nu conceptia ecumenista ca sa iubim pe pacatos trebuie sa iubim si pacatul lui.
Daca cineva are viciul bauturii, nu il iubim daca acceptam viciul, sau mai rau il facem chiar noi. Dimpotriva, dam dovada de iubire daca ii spunem aceluia ca nu e bine sa bea si il ajutam la nevoie. Ca n-o sa vrea asta e altceva.
La fel, avem obligatia si datoria sa spunem adevarul, ca BO este Biserica lui Hristos in care se poate obtine mantuirea. Unui eterodox ii faci un bine astfel, nu un rau, cum ii poti face rau cuiva daca il ajuti sa-si salveze sufletul?
Chiar si numai daca am aplica teoria lui Pascal: "Daca Dumnezeu nu exista, nu pierzi nimic crezand in El, dar daca El exista si nu crezi, atunci ai pierdut totul." In cazul nostru daca ar exista mantuire si in afara BO si noi ii spunem ca numai in BO si aceia se vor converti nu pierd nimic si nici noi. Dar daca e cum spune BO si mantuirea in afara de exceptii e in BO si noi propovaduim ca toti se pot mantui si astfel ii facem pe unii care cautau adevarul sa nu vina in BO, au de pierdut si ei si s-ar putea sa fim si noi intrebati de mantuirea acelui suflet.