Subiect: Eens
View Single Post
  #56  
Vechi 08.10.2011, 07:45:38
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Catolicii din Evul Mediu, ca și catolicii de astăzi au crezut și cred în aceeași dogmă: În afara Bisericii nu există mântuire. Dacă nu ar fi crezut în ea, nu erau catolici, deoarece respingerea obstinată a unei dogme înseamnă erezie. Este vorba de două interpretări deosebite ale aceleiași dogme. Ambele legitime, până când Papa sau un Sinod Ecumenic, în declarație solemnă, nu vor aduce clarificări suplimentare.
Adevărul este că latinii din evul mediu, în frunte cu papa, și "catolicii" de astăzi nu cred în aceleași lucruri, în aceeași dogmă. Citatele pe care le-am adus sunt concludente, și în special declarația papei Eugeniu IV din bula de unire cu copții de la 1442, prin care spunea foarte clar că nimeni, născut din bărbat și femeie, niciodată nu a fost eliberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos. Restul părerilor colegului Dragomir, care pretinde că de fapt dogma ar fi aceeași, poate fi trecut la categoria suspect de erezie sau mai bine spus eretic. Nu ar fi însă primul eretic, pentru că el merge pe interpretarea conciliului II Vatican și a papilor Paul VI și Ioan Paul II care și ei sunt eretici, abătându-se în mod clar de la această dogmă, în special Ioan Paul II în paragraful 10 al enciclicei Redemptoris Missio.

Clarificări? "Clarificările" au fost aduse de Conciliul II Vatican, despre care ei spun că îl consideră ecumenic, aprobat de papa Paul VI, într-o constituție dogmatică, adică nu într-un document despre relația cu presa. Dacă nici lămuririle unei constituții dogmatice aprobate de papa Paul VI la un sinod ecumenic (considerat de ei ecumenic) nu sunt clarificări, mai mult dacă aceste "clarificări" sunt folosite chiar de Ioan Paul II, atunci care mai sunt clarificări?

Interpretări "legitime" la aceeași dogmă? Care sunt acele interpretări legitime, pentru că noi nu le-am văzut până acuma? Nu ai făcut decât să spui că ar fi două interpretări "legitime" dar nu ai enunțat cele două interpretări. Oricum nu prea văd ce ar mai fi de interpretat de la Bonifaciu VIII sau Eugeniu IV fără ca să cazi în erezie. Sau fără să spui în mod implicit că Bonifaciu VIII și Eugeniu IV au fost eretici și failibili.
Reply With Quote