Subiect: Eens
View Single Post
  #93  
Vechi 17.10.2011, 18:47:38
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
In mod evident, invatatura de credinta a Bisericii nu este contradictorie decat cu ideile celor care refuza sa recunoasca autoritatea celor carora Cristos le-a spus: "Cine de voi asculta, de Mine asculta".

Savonarola (aka Doctor Faustus etc. etc.) face niste grave confuzii, datorate necunoasterii (in cel mai bun caz) unor notiuni fundamentale de eclesiologie.

Domnul Dragomir v-a dat, intr-o postare anterioara, un mic indiciu: conciliul Vatican II a fost unul pastoral.
Până acum am văzut destul de clar că doctrina de credință avută în vedere pe acest fir este contradictorie, semn clar al faptului că undeva cândva biserica și papalitatea romană a făcut și face greșeli. În materie de credință și morală. Evident aceste greșeli sunt explicabile și la fel diferența dintre doctrine și asta având în vedere că și interesele bisericii și "papalității" romane s-au schimbat. Odată cu schimbarea intereselor a venit și schimbarea doctrinelor. Și aceasta nu este singura doctrină schimbată în ultima perioadă, pe lângă aceasta fiind și învățătura cu privire la libertatea religioasă, învățătura și/sau practica cu privire la "sfânta" inchiziție.

În legătură cu pretinsul indiciu dat de colegul Dragomir, i-am replicat imediat (dar fanaticii în general văd doar ceea ce vor ei să vadă) că paragrafele cheie de la Vatican II în această chestiune fac parte dintr-o constituție dogmatică, fapt care face absolut superflue și ridicole pretențiile lui Erethorn. Cât o fi fost sinodul de pastoral în cazul unei constituții dogmatice vorbim despre altceva, vorbim despre dogme (în materie de credință în acest caz), iar când vorbim despre dogme la un sinod considerat ecumenic și la o constituție promulgată de papa Paul VI deja vorbim despre cu totul altceva decât caracter pastoral. Și asta cu atât mai mult cu cât am arătat și am văzut că și în Gaudium et spes cei care s-au adunat în sinod au declarat că este o obligație ținerea acelei doctrine (am scris într-un mesaj anterior). Evident că este vorba despre o obligație pentru catolici să creadă și să țină acea credință datorită faptului că la Vatican II, pe această temă, papa și sinodalii pretindeau că predau adevărata doctrină de credință și că sunt în mod implicit infailibili (cel puțin în această materie), chiar dacă această doctrină vine în directă contradicție cu doctrina catolică anterior promulgată de alți papi.
Reply With Quote