Papa Paul VI însuși a susținut că doctrina sau dogma despre biserică discutată și promulgată în Constituția Dogmatică "De Ecclesia" (sau "Lumen Gentium") este de fapt o continuare și un complement al doctrinei sau dogmei ecleziologice de la Vatican I (a se vedea enciclica lui Paul VI "Ecclesiam suam", paragraful 30). Ori este evident că nu poate fi vorba despre o continuare și un complement doctrinar, dogmatic a doctrinei ecleziologice, considerată infailibilă, de la Vatican I, decât o doctrină (chiar și complement doctrinar) care este considerată sub spectrul infailibilității. Altfel cele două ar sta în mod evident în incompatibilitate: nu poate o doctrină failibilă să fie continuarea și complementul unei doctrine infailibile.
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Dupa cum spuneam, habar nu aveti despre ce vorbiti.
Ia haide sa vedem, puteti sa explicati ce inseamna (sau ce va imaginati dumneavoastra ca inseamna) o constitutie dogmatica ?
|
Dumneavoastră ce nivel de autoritate în biserica romană considerați că are
Constituția Dogmatică asupra Bisericii de la Conciliul I Vatican, promulgată în sesiunea a IV-a a sinodului la 1870, constituție dogmatică în care se definește și se dogmatizează primatul și infailibilitatea papală? Dar
Constituția Dogmatică asupra credinței catolice din sesiunea a III-a a aceluiași Sinod I Vatican?