Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Daca Sfintii Parintii (dupa cum bine ati remarcat), sau Biserica Catolica in Conciliu ecumenic (vezi Vatican II) interpreteaza EENS in sensul ca este posibil ca o persoana care a facut formal parte din alta religie (un chinez budhist caruia nu i-a fost vestita Evanghelia), sa se mantuiasca totusi, aceasta nu inseamna ca buddhismul este mantuitor.
|
Care Biserică Catolică interpretează așa cum crezi dumneata? Biserica lui Bonifaciu VIII a spus foarte clar că este o condiție absolut necesară pentru mântuire ca fiecare făptură umană să fie supusă a papei. Ba mai mult Eugeniu IV a spus foarte clar că nimeni, conceput din bărbat și femeie, nu a fost liberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos. Deci prin urmare după vocea Bisericii Catolice, pe care o contraziceți de vreo câteva zeci și sute de ani, chinezul ăla care a avut neșansa să nu fie supus al papei și să nu creadă în Iisus Hristos și-a ratat fericirea. Și mai rău ar fi pentru acel chinez să fi murit în păcatul originar, pentru că îl așteaptă, după doctrina catolică, iadul.
Citat:
But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains.
|
sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)
Citat:
Orice mantuire vine doar prin Cristos, asta o stim, si in afara Bisericii nu exista mantuire, si asta o stim, pentru ca a fost enuntatata cu titlul de dogma infailibila in mai multe documente conciliare (vezi bula Cantate Domino, de exemplu).
|
Păi tocmai ai spus că budistul ăla chinez se poate mântui în afara Bisericii și acum vii iar să te contrazici singur și să spui că de fapt în afara Bisericii nu există mântuire. Până unde poate merge fanatismul ăsta infect de tip iezuit, papistașule? Ești sigur că dumneata pricepi ceva din creștinism, sau așa te-au învățat ăia să vrei să crezi asta despre tine?