Subiect: Eens
View Single Post
  #133  
Vechi 30.10.2011, 17:57:01
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Iată ce spune, de exemplu, enciclica Quanto conficiamur a papei Pius al IX-lea: (...)Fiindcă Dumnezeu cunoaște, caută și înțelege în mod limpede mințile, inimile, gândurile și naturile tuturor, suprema sa bunătate și clemență nu îngăduie nimănui care nu este vinovat de păcat deliberat să sufere pedeapsa eternă.
Dacă Dragomir a ținut să ne aducă în scop de argumentație și poziția papei Pius IX atunci să mai vedem cum și acest papă contrazice doctrina presupusă infailibilă a Bisericii Romane, doctrină pe care și el ca papă ar fi trebuit să o respecte.

Prin ce contrazice și acest papă doctrina oficială a Bisericii Catolice? Prin ceea ce spune în fraza pe care am citat-o după Dragomir, și anume că Dumnezeu nu îngăduie nimănui care nu este vinovat de păcat de moarte deliberat să sufere pedeapsa eternă.

Și susțin că există o contradicție datorită faptului că din ceea ce am citit din doctrina catolică pot exista oameni care, deși nu ar fi comis deliberat păcat de moarte, sunt totuși sortiți, de doctrina catolică, să sufere pedeapsa eternă. Acești oameni sunt aceia care mor în păcatul originar.

Doctrina catolică a Conciliului de la Florența este că aceia care mor în păcatul originar merg drept în iad, ca și cei care mor în păcate de moarte, dar ca să fie pedepsiți ca suferințe inegale, diferite spre deosebire de cei care mor în păcate de moarte.

Citat:
"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains."

sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)
Doctrina catolică este aceea că pedeapsa iadului constă în despărțirea veșnică de Dumnezeu.

Citat:
Învățătura Bisericii afirmă existența iadului și veșnicia lui. Sufletele celor care mor în starea păcatului de moarte coboară, imediat după moarte, în iad, unde suferă chinurile infernului, "focul veșnic". Pedeapsa principală a iadului constă în despărțirea veșnică de Dumnezeu, singurul în care omul poate avea viața și fericirea pentru care a fost creat și la care aspiră.

sursa: Catehismul Bisericii Catolice, art. 1035
Doctrina catolică este aceea că păcatul originar nu este un păcat deliberat ci un păcat moștenit prin propagare de la Adam la descendenții lui.

Citat:
If any one asserts, that this sin of Adam,--which in its origin is one, and being transfused into all by propogation, not by imitation, is in each one as his own, --is taken away either by the powers of human nature, or by any other remedy than the merit of the one mediator, our Lord Jesus Christ, who hath reconciled us to God in his own blood, made unto us justice, santification, and redemption; or if he denies that the said merit of Jesus Christ is applied, both to adults and to infants, by the sacrament of baptism rightly administered in the form of the church; let him be anathema.

sursa: Sesiunea a V-a, art. 3 a Conciliului de la Tridente, Decretul privind păcatul originar
Conform doctrinei (infailibile) de la Tridente, păcatul originar este moștenit de toți oamenii (nu se include aici și fecioara Maria și evident nici Iisus Hristos) prin propagare și nu prin imitare. Faptul că nu este moștenit prin imitare înseamnă implicit și faptul că păcatul, deși este presupus ca fiind al omului în chip originar ca și cum ar fi al său, nefiind prin imitare, adică nefiind prin imitarea lui Adam, care a păcătuit deliberat, nu este nici el deliberat. Deci păcatul originar nu este un păcat deliberat.

Din cele expuse până aici se poate deduce logic că aceia care mor în păcatul originar suferă pedeapsa eternă, nu doar după moarte, a iadului, a despărțirii veșnice de Dumnezeu, păcatul originar fiind însă unul care nu este unul săvârșit deliberat. Concluzie bazată pe doctrina catolică ce respinge clar pretenția lui Pius IX că Dumnezeu, conform doctrinei catolice, nu ar pedepsi pe nimeni pentru eternitate dacă respectivul nu ar comite în mod deliberat păcat(e) de moarte. Deci Pius IX nu contrazice cu nimic doctrina catolică sau nici măcar o parte a acesteia?
Reply With Quote