Subiect: Eens
View Single Post
  #135  
Vechi 30.10.2011, 19:01:29
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Părerea mea personală este că, dacă vor duce vieți drepte (în conformitate cu morala naturală sădită în inima lor), vor merge într-un Limb al Drepților, împreună cu copiii nebotezați.
Păi tocmai aveți să ne spuneți mai jos că de fapt copiii (care mor) nebotezați de fapt nu știți unde merg, dar de fapt știți că merg într-un "limb al drepților" (despre care nu am auzit până acum nici o dogmă a bisericii romane). Deci de fapt în același moment știți și de fapt nu știți unde merg copiii (care mor) nebotezați. Curioasă logică!! (sau de fapt nu ar trebui să ne mirăm, având în vedere că destul de des vă contraziceți și singur nu doar cu doctrina catolică)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Unul care moare înainte de a fi botezat nu știm, de fapt, unde merge.
Asta ca să nu mai punem la socoteală și faptul că acei (copii) care mor nebotezați, mor de fapt în păcatul originar și, conform doctrinei catolice, merg drept în iad (dar probabil la un alt "etaj" al iadului, spre deosebire de cei care mor în păcate de moarte). Aceasta este doctrina Conciliului de la Florența, pe care am mai citat-o de câteva ori, doctrină pe care țineți să o contraziceți sistematic, deși este una care stă sub spectrul infailibilității. Sau de fapt nu este infailibilitatea singura dogmă a bisericii romano-catolice pe care doriți să o contraziceți?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Acolo vor fi feriți de suferințele infernale și se vor putea bucura chiar de fericirea naturală, de care ne putem bucura și pe pământ. Dar, de mântuit, nu vor fi mântuiți, adică nu se vor putea bucura de viziunea beatifică. Ei, care nu L-au cunoscut pe Cristos, probabil că nu vor percepe inexistența viziunii beatifice ca pe o lipsă. Nu li se va părea că au pierdut nimic. Dar noi, bineștiind fericirea supranaturală a contemplării veșnice a Lui, știm și cât de mult vor pierde dacă vor rămânea în această stare. Dacă ne pare rău pentru un copilaș care moare la 4 ani, deși el moare fericit jucându-se, dar ne pare rău și zicem "acesta nu a apucat să cunoască frumusețea vieții", cu atât mai mult ne pare rău de cei care, deși nu vor suferi, vor fi lipsiți de fericirea supranaturală a intimității veșnice cu Lumina cea Neînserată.
Ca și cum nu ar fi fost de ajuns felul în care mistificați cu intenția clară de a induce în eroare, trebuia să o spuneți și pe asta. Problema este că viziunea beatifică nu este mântuirea sau toată mântuirea, ci este doar desăvârșirea stării de mântuire, mântuirea sau starea de mântuire presupunând în prealabil iertarea păcatelor, încorporarea virtuților, sfințirea, iar ca desăvârșire este iluminarea dumnezeiască sau viziunea beatifică. Și tot problema este aceea că biserica romană a spus că în afara bisericii nu există mântuire, nu există iertare a păcatelor (vezi Bonifaciu VIII) prin urmare când vorbește despre inexistența mântuirii în afara bisericii nu se referă exclusiv la desăvârșirea stării de mântuire, ci la mântuire cu toate treptele ei, de la purificare sau iertare a păcatelor până la îndumnezeire sau viziune beatifică. Cu alte cuvinte fie rătăciți neștiind scripturile, fie rătăciți cu intenția de a îi rătăci și pe alții.
Reply With Quote