Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Domnule Dumitru, ideea că sclavii duceau, prin definiție, vieți nenorocite în comparație cu noi, cetățenii din "iepoca luminilor" se subsumează unei tendințe mai generale, în care istoricii "progresiști" mistifică istoria. Patapievici (nu mai țin minte dacă în "Omul recent" sau în "Zbor în bătaia săgeții") spune cum a fost uimit când a realizat, cercetând probe precum ziare de epocă, faptul că apologeții industrializării Angliei au creat o imagine în care bietul "țăran englez" trăia în condiții extrem de proaste în comparație cu "muncitorii de la orașe, care beneficiau de zi de 8 ore, repaus duminical și concediu plătit". În realitate, exact contrariul este adevărat. Nu e mai puțin adevărat că și noi, conservatorii, avem sămănătorismul nostru, în care ciobanul nu e un personaj care pute, ci cântă, orfic, din fluier unor oi care îl ascultă topite. Asta e: progresiști sau paseiști, avem cu toții deformările noastre. Cineva spunea că istoria nu are cum să fie o știință obiectivă, fiindcă este povestea unor oameni, despre oameni, pentru alți oameni: iar oamenii sunt, prin definiție, subiectivi.
|
Pai cum s-a dezvoltat oare industria, cum s-a ajuns oare la acumularea de capital care a dus tehnologia in pragul unde este acum si de unde va fi f. curand impinsa peste?
Oferind taranului care era intr-adevar exploatat la maxim, idea ca ar putea, migrand spre orase sa-si castige un trai decent.
Realitatea insa a fost ca sclavul agrar a devenit sclav industrial.
Aceea era propaganda, istoria acum se cunoaste.
Lucrurile ies intotdeuna la lumina, insa e nevoie sa treaca cel putin 2-3 generatii pentru asta.