Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia
Domnule doctor, chiar credeti astfel?! Va asumati cele gandite si scrise? Nu in fata unor pacatosi de forumisti, dintre care cel dintai, si un idealist imbecil sub toate aspectele, sunt eu, ci in fata Cuiva de Sus. Aveti idee ce e satanismul?!!? "Pur" sau nu?
Si mie mi s-a facut o piloerectie sinistra, care parca imi antreneaza toata pielea trupului...si nu de frig, la care, din voia Domnului, sunt imun. Va las sa ghiciti pe dvs. de ce.
Cu aleasa consideratiune. (Imi place mai mult romana oarecum mai veche. Are distinctie; asta mai noua, forjata in anii comunismului si mai apoi ai neocapitalismului bestial, mi se pare tinzand spre golanesc si derizoriu).
|
F.M. Dostoievski IDIOTUL
Roman în patru părți
Traducere din limba rusă NICOLAE GANE pag.417-418
http://www.scribd.com/doc/47076844/F...%C4%83r%C5%A3i
- Pavlișcev era un spirit luminat și un creștin, un adevărat creștin,
declară brusc prințul. Cum a putut el să treacă la o credință care nu e
creștină?... Catolicismul nu este de fapt o religie creștină! adăugă el
deodată, învăluind dintr-o privire scînteietoare întreaga societate.
— Asta-i cam prea mult, murmură „înaltul demnitar" și se uită cu
mirare la Ivan Feodorovici.
— Cum vine asta, că religia catolică nu este o credință creștină? se
răsuci pe scaun Ivan Petrovici. Atunci ce fel de credință este?
— Și totuși nu este o religie creștină! răspunse emoționat și peste
măsură de tăios prințul. Asta în primul rînd, iar în al doilea rînd
catolicismul roman e chiar mai rău decît ateismul, iată părerea mea! Da!
asta e părerea mea! Ateismul, de fapt, se mărginește la negare, reduce
totul la zero, pe cînd catolicismul merge mai departe: predică un Hristos
denaturat, un Hristos ponegrit și profanat, un Hristos care este contrariu
celui adevărat! Catolicismul îl predică pe Antihrist, vă asigur, v-o jur! E
convingerea mea intimă pe care mi-am format-o de ani de zile și care m-a
făcut să sufăr cumplit... Catolicismul roman crede că biserica nu poate să
trăiască pe pămînt dacă lumea întreagă nu este supusă puterii sale
politice și strigă: Non possumus. După mine, catolicismul nici nu este
propriu-zis o religie, ci numai continuarea Imperiului roman din Apus, și
totul în el, începînd cu credința, e subordonat acestei idei. Papa a pus
stăpînire pe pămînt, pe un tron terestru și a luat sabia; de atunci totul
merge așa, numai că săbiei i-au mai adăugat minciuna, intriga, falsitatea,
fanatismul, superstiția, ticăloșia și crima; și-au bătut joc de sentimentele
poporului cele mai sacre, cele mai drepte, cele mai naive, cele mai
arzătoare; au vîndut toate și totul numai pentru bani, pentru o josnică
stăpînire pămîntească. Și să nu spunem atunci că-i învățătura lui Antihrist?
Cum să nu fi dat ea naștere ateismului? Ateismul izvorăște din însăși
esența catolicismului roman! Acolo zace de fapt geneza ateismului.
Ateismul e chiar în ei, căci puteau ei oare să creadă sieși? Ateismul s-a
hrănit din dezgustul pe care-l inspirau. A fost generat de minciuna și de
neputința lor spirituală! Ateismul! La noi, credința și-au pierdut-o numai
anumite pături, cum foarte bine s-a exprimat mai adineauri Evgheni
Pavlovici. și anume cele care și-au pierdut rădăcinile; în schimb acolo,
în Europa, chiar la masele cele mai largi ale poporului, credința s-a șubrezit
- întîi și întîi din ignoranță și din urzeala de minciuni, iar apoi din fanatism,
din ură față de biserică și față de creștinism! Prințul se opri puțin pentru ași
trage răsuflarea. Vorbise prea repede și agitat; era palid, se sufoca. Toți
schimbau priviri nedumerite între ei, și doar bătrînelul își dădu drumul
pufnind de rîs. Prințul N. își scoase lornionul și fără nici o jenă începu să-l
examineze pe orator. Poetul, neamț de obîrșie, se urni din colțul lui și cu un
zîmbet malițios pe buze își trase scaunul mai aproape de masă.
-Exa-ge-rezi din cale-afară, spuse tărăgănat și cu oarecare plictiseală
în glas Ivan Petrovici, stînjenit parcă de întorsătura pe care o luase
discuția. Biserica de acolo numără și ea reprezentanți de vază, vrednici de
toată stima și plini de virtuți.
- Nici nu m-am referit, de fapt, la cutare sau cutare reprezentant al
bisericii, luat separat. Am avut în vedere catolicismul roman, ca atare,
privit în însăși esența lui. Am vorbit de Roma. Cum ar fi cu putință ca o
biserică să dispară cu totul? N-am afirmat niciodată așa ceva!
- Admit, dar sînt lucruri prea cunoscute și n-are rost să mai vorbim...
asta ține de teologie...
- A, nu, nu! Nu numai de teologic, vă asigur! Asta ne privește mult
mai de aproape decît vă închipuiți. Tocmai aici e greșeala noastră
principală, că nu vrem, sau poate nu sîntem în stare să înțelegem că nu
este vorba despre o problemă cu caracter pur teologic! Pentru că și
socialismul, fiind un produs al catolicismului, este de esență catolică! Și el,
ca și fratele său bun, ateismul, deși opus catolicismului din punct de
vedere etic, este și el un rezultat al desperării, în măsura în care tinde să
se substituie puterii morale, Pe care religia n-o mai are, spre a potoli
aspirațiile spirituale ale omenirii însetate de adevăr și a o mîntui, dar nu
prin învățătura lui Hristos, ci, asemenea catolicismului, tot prin violență. E
aceeași eliberare prin violență, aceeași unire prin sabie și sînge!,,Nu-ți este
îngăduit să crezi în Dumnezeu,nu-ți este îngăduit să ai avere, nu-ți este
îngăduit să ai personalitate, fraternite ou la mort, două milioa- ne de
capete!" După faptele lor, îi vei cunoaște - iată adevărul de netăgăduit! Și
să nu vă închipuiți că lucrurile acestea sînt chiar atît de inofensive și nu
prezintă nici o primejdie pentru noi! O să trebuiască să ne împotrivim, să
dăm o ripostă, și cît mai curînd fără multă zăbavă! Să opunem
Occidentului adevărul întrupat în Hristos al nostru, adevăr pe care noi l-am
păstrat, în timp ce ei nici nu l-au cunoscut măcar! Trebuie să ne înfățișăm
înaintea lor ca purtători ai unei civilizații a noastre, și nicidecum să ne
lăsăm prinși orbește în mrejele lor iezuite! Iată care trebuie să fie poziția
noastră față de ei! Și să nu se mai spună la noi că predica iezuiților este
subtilă și elegantă, cum s-a exprimat cineva aici, adineauri...
— Dă-mi voie, dă-mi voie, te rog, se neliniști Ivan Petrovici privind
înspăimîntat înjur, ideile dumitale sînt desigur lăudabile și pline de
patriotism; mi se pare totuși că ceea ce ai afirmat acum e cam exagerat
și... cred că ar fi mai bine... să lăsăm discuția asta...
— Nu, nu-i deloc exagerat, mai degrabă e atenuat; fără îndoială, e atenuat, pentru că nu sînt în stare să mă exprim;
Când m-am exprimat că sălbaticul iezuism care a transformat creștinsimul în satanism în numele lui Hristos. Deci mai rău decât satanismul pur. m-am referit la faptul că satanismul face crimele pe care le-a făcut papalitatea în numele lui satan, deci recunosc ce fac și în numele cui și astfel urâciunea lor arată cât de urât e cu adevărat satan iar prin contrast îl laudă pe Hristos care este atât de frumos. Răutatea mai mare decât a satanismului care este în papalitate este că ea face crimele sataniste (cunoscute și răscunoscute, pentru care papa și-a cerut și iertare în public, dar sistemul teologic care a dus la acestea nu l-a schimbat) dar aceste crime sataniste le face în numele lui Hristos. Făcându-le în numele lui Hristos Îl hulește pe acesta ca fiind în roadele Lui ca și satan, că e urât ca și satan, ceea ce să nu fie în veac. Vedeți? Vicleșugul este mai rău ca răutatea pură.
Matei 5:16 Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, așa încât să vadă faptele voastre cele bune și să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri.
E valabilă și reciproca.
Matei 7:15 Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
Matei 7:16 După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
Matei 7:17 Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
Matei 7:18 Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
Matei 7:19 Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc.
Matei 7:20 De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște.
După roadele istorice cunoaștem pomul papalității. Cer cercetând cineva cu luare aminte doctrina papalității va cunoaște că negreșit aduce roade criminale acest pom.
Noi nu avem nimic împotrivă că-L cinstiți pe Hristos și pe Maica Domnului și pe Sfinții Părinți ș.a.m.d. deși sunt ascunse în cinstirea pe care le-o aduceți multe hule, e o falsă cinstire, ci avem împotriva a pune omul papă pe același plan cu Dumnezeu, ceea ce este adevărată idolatrie de unde izvorăsc fanatismul papal pentru a-l impune ca locțiitor de dumnezeu și împărat al acestui pământ, lucru pe care nici Hristos nu L-a dorit:
Ioan 18:36. Iisus a răspuns: Împărăția Mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăția Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu predat iudeilor. Dar acum împărăția Mea nu este de aici.
Chiar dacă acum, datorită ecumenismului la modă, papii nu mai fac, la arătare, crimele trecute, poate unii sunt chiar bine intenționați, însă, negreșit, cum se va ridica ecumenismul de pe fața pământului (ca orice ideologie omenească are un început, prezent și un sfârșit) și veți dobândi din nou putere, veți începe din nou să ucideți din fanatism. De aceasta dacă ați putea scăpa bine ar fi... Dar câtă vreme credeți în credința care a făcut în istorie acestea precis nu veți putea scăpa...
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.
SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"
Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)
Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
|