Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Sa spunem ca ai dreptate si ca parintele nu a avut acces la texte de budism autentice. Dar cum explici urmatoarea afirmatie "Dacă doctrina aceasta (a reincarnarii) ar exprima adevărul, toată iconomia, mântuirii omului descoperită nouă prin Iisus
Hristos, ar fi inutilă. Mântuirea ar fi automată, iar venirea lui Iisus n-ar mai fi avut rost." Te intreb de ce a mai venit Iisus, daca reincarnarea, succesiunea aceasta de vieti, duce automat, dupa un anumit ciclu de vieti la mantuire?
|
Buna Ovidiu,
Din textele pe care le-am citit, succesiunea de vieti nu duce automat la mantuire, ci in majoritatea cazurilor duce spre iad.
Acest rationament dovedeste cat de putin este inteles budismul si cat de repede este etichetat.
Despre acest aspect avertizam ca daca succesiunea de vieti este interpretata gresit ori doctrina este interpretata gresit, ori conduita este orientata pe cai gresite.
Numai faptele bune si binecuvatarile clipa de clipa pot duce la mantuire. Restul este o cale larga spre iad.
In budism, cel ce cade in taramurile inferioare, adica subumane (iad, fantomatic, animalic) este prins intr-o spirala descendenta spre suferinte din ce in ce mai mari. Aceasta, din cauza faptului ca nu se mai poate practica nicio forma de virtute.( nici macar nu se mai poate articula rational "Doamne ajuta-ma!" - acolo este "intuneric (rational)si scrasnirea dintilor").
Functie de capacitatea rationala de a articula o rugaciune, infinitatea de lumi samsarice se imparte in doua: lumile inferioare (intuneric al mintii) si lumile superioare (in care practicarea faptelor bune este posibila).
Exista cazuri in care fiintele din aceste lumi pot renaste cu forma umana sau superioara, dar sunt exceptii (extrem de rare) care vin ori prin voia Lui Dumnezeu, rugaciuni ale sfintilor sau maturarea efectelor unor fapte bune facute in vietile anterioare.
A ne gandi la Isus, a ne ruga la Isus, a cugeta la patimile Sale, a ne impartasi de Fiinta Sa, sunt fapte bune supreme, facute in sfera "formelor". Se spune ca sunt "cu forma" pentru ca mintea construieste reprezentari mentale in aceste nevointe. (un Isus istoric, un Isus prezent, un Isus ascuns in proria inima...)