View Single Post
  #189  
Vechi 05.12.2011, 18:30:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Am spus eu că nu există? Ideea era că pentru multă vreme cercetarea industriei auto cu motoare electrice a fost oprită. Se pare că din cauza acumulatoarelor, dar asta nu scuză faptul că abia după un secol companiile au început să miște ceva în sensul găsirii unei soluții fezabile.

Dar să nu deviem prea mult de la subiect.
Tu nu reusesti sa intelegi..nu motorul e problema ci stocarea portabila a energiei electrice.

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Asta este "abureala". Uita-te la masinile Tesla,au o autonomie mai mult decat decenta,design futuristic etc. Deci se poate.
Ce intelegi tu prin "masinile Tesla"?
Eu n-am auzit de asa ceva.

Citat:
Sau daca nu... modelul Chevrolet Volt / Opel Ampera. Cu rezervele actuale de petrol acest tip de vehicule ar fi functionale sute de ani de acum inainte,au un consum de 1 litru/100 km,sau 1 litru si ceva...
Mai informeaza-te in prealabil..nu consuma 1l/% (benzina), este o masina in principal electrica, are si motor termic cand ramai fara electricitate, ala consuma cat consuma si la alte masini.

In ceea ce priveste autonomia si pretul:

http://www.opel.ro/descopera-opel/op...el-Ampera.html

"Noul Ampera utilizează electricitatea ca principală sursă de energie. Un generator/motor pe benzină, utilizat ca sursă secundară, generează energie electrică atunci când bateria este descărcată, pentru a asigura o călătorie plăcută și fără întreruperi.

Roțile modelului Ampera sunt acționate electric în permanență indiferent de viteza de deplasare a autovehiculului. Pentru călătorii pe distanțe mai mici de 60 km (ciclul MVEG), noul Ampera este alimentat cu energie electrică stocată în bateria litiu-ion de 16 kWh"


http://www.auto.ro/opel/modelul-elec...ia--52860.html

"atunci cand bateria este incarcata complet. Conform normei R(EC)715/2007 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2 , modelul Opel Ampera consuma 1,2 l/100 km si inregistreaza o valoare a emisiilor de 27 g de CO2/km."

Deci consuma electricitate a carui echivalent energetic in benzina este 1.2l/100km.
Asta NU inseamna ca poti produce cu 1.2l de benzina electricitate astfel incat masina sa mearga 100km, in realitate consumul cand bateriile sunt goale este similar cu cel a unei masini cu motor termic.

Ex. la Chevrolet Volt:

The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) officially rated the 2011 model year Volt's combined city/highway fuel economy in all-electric mode at 93 miles per gallon gasoline equivalent (MPG-e) (2.5 L gasoline equivalent/100 km; 112 mpg-imp gasoline equivalent). This rating considers a conversion factor of 33.7 kW-hr of electricity being the energy equivalent of a gallon of gasoline. The EPA rating in gasoline-only mode is 37 mpg-US (6.4 L/100 km; 44 mpg-imp)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt

"Aici trebuie mentionat ca in ciuda faptului ca sistemul Voltec are in componenta si un motor cu ardere interna, solutia nu este hibrida, motorul pe benzina actionand generatorul, producand curent electric. Opel Ampera se deplaseaza doar electric, autonomia marita fiind ajutata de interventia acestui motor clasic imprumutat de la modelul Opel Corsa."

"Dupa prezentarea oficiala, Opel Ampera urmeaza sa intre la vanzare incepand cu iunie 2012, la un pret estimat de 42.900 euro. "


Deci.. 60km daca ai ~ 50.000 Euro, astea sunt posibilitatile tehnice actuale.

Daca ar fi masina de serie mare si concurenta puternica probabil pretul ar mai scadea, se pare ca pretul de 1000$/kw atribuit bateriilor este mult mai mare decat in realitate, deci in fatza unei crize iminente a petrolului, pretul masinii (cu baterii de 16kw) ar putea scadea undeva pe la 20.000Euro sau chiar mai jos.
http://www.treehugger.com/clean-tech...n-1000kwh.html

Last edited by AlinB; 05.12.2011 at 18:51:10.