View Single Post
  #3  
Vechi 12.12.2011, 10:58:29
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Toate metodele contraceptive sunt impotriva Legilor lui Dumnezeu. Uite aici cateva citate care ar putea sa te lamureasca:

• Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare.
• Când este evitată concepția copilului, este nepermisă și rusionoasa chiar împreunarea cu soția legitimă” – Sf. Augustin.
• Buna Vestire ar trebui să însemne o ridicare reală, nu numai doctrinară, a casătoriei la rangul de Taină și deci cu roade capabile de Taină.
• Căsătoria e o taină dintre cele 7, tocmai ca să nu îngăduie într-însa atâta șerpărie de fărădelegi, încât în zilele noastre trebuie să strigăm amarnic: Ridicați căsătoria din desfrânare măcar la rânduiala dobitoacelor!
• Domnul Hristos a mers la nunta din Cana ca să amintească oamenilor obârștia lor divină, ridicând nunta la valoarea și harul de Taină a Bisericii. Când însă oamenii nesocotesc această obârștie și degradează nunta, nepăzind hotarele legii, ei devin numai trup (Facerea 6,3) și se fac fiii pierzării (Isaia 1,4), fiii diavolului (Ioan 8,44), care-L răstignesc pe Hristos.
• Oare venirea lui Iisus la nunta din Cana să nu aibă și un înteles mai adânc? Oare să nu îsemneze ceva mai mult faptul că la nuntă face prima dovadă a dumnezeirii Sale? Oare nu trebuie de aici înainte socotit și Dumnezeu ca prezent la nuntă? Oare Dumnezeu nu are nici un cuvânt în biologie? Nici un lucru ? Nici un sens? Nici o conducere? A dat legile și a părăsit lumea? Sau legile îl exclud pe Dumnezeu? De ce a ridicat căsătoria la rangul de Taină între cele șapte, iar Bisericii i-a dat în grijă – deci în răspundere și în drept – de a urmări cu luare aminte roadele tainei, acești muguri ai vieții, copiii? Nu oare de aceea ca ei să fie fiii Săi, întregi la minte și la trup, și nu dimpotrivă, puii fărădelegii?”
• “Dumnezeu a sădit în firea omului câteva legi fundamenale numite instincte, cum sunt instinctul conservării vieții și instinctul de perpetuare a vieții. Pe acestea le avem comune cu toată seria viețuitoarelor care, însă, le au ca norme fixe de viață.
Numai omul poate interveni, cu libertatea voinței și cu funcția conștiinței, să modifice natura acestor norme fixe, în două sensuri opuse: 1- înspre dereglarea lor devenind patimi; 2 – înspre convertirea și sublimarea lor prin virtute, înspre eliberarea de tirania lor prin nevoință și lupta metodică. Deci, un instinct sădit ca lege de existență a firii devine patimă prin libera voință a omului. Numai omul vrea să despartă rostul instinctului de plăcerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul.
• Tot rostul și configurația femeii e maternitatea. Chiar și mântuirea ei e condiționată de nașterea de fii – dacă stăruie cu deplină înțelepciune în credință, în iubire și sfințenie”.


sursa "Tinerii, Familia și Copiii născuți în lanțuri - Parintele Arsenie Boca

Last edited by ovidiu b.; 12.12.2011 at 11:00:53.
Reply With Quote