Citat:
În prealabil postat de morroshan
Stim un lucru sigur capul este Hristos. Cine este biserica? Este Biserica Catolica sau Ortodoxa?
|
În mod logic, fie una dintre ele, fie niciuna.
Citat:
În prealabil postat de morroshan
Imi cer scuze ca va raspund in doua posturi diferite dar sunt nou pe forum si nu stiu cum sa pun totul in acelasi raspuns asa cum ati facut dumneavoastra :)
|
Selectați textul pe care doriți să îl citați de la o postare cu ajutorul cursorului și îl introduceți în "clipboard" cu tastele CTRL+C. Apoi răspundeți la cealaltă postare, adăugându-l pe primul cu tastele CTRL+V și încadrândul cu tagurile de citare.
Citat:
Sunt perfect de acord cu ce spuneti dumneavoastra doar ca iubirea nu inseamna doar a te impaca cu vecinul. Cand apostolii se certau care o sa fie mai mari in rai Isus - creatorul universului le-a spalat picioarele
|
Vedeți dv, dacă am fi precum Isus, nu ar mai fi necesar să ne cuminecăm cu El. Dar, fiind imperfecți, nu putem să ne ridicăm singuri și avem nevoie de ajutorul Grației Sfințitoare, care vine numai prin Sfânta Taină. Pentru a primi Sfânta Taină a Împărtășaniei, nu este necesar să spălăm picioarele vecinilor, ci este necesar să păstrăm cu ei cel puțin o legătură care lasă loc de "bună ziua". Cu timpul, Taina lucrează și ajungem să ne și iubim aproapele. Mai general spus, Sfintele Taine nu sunt scopuri, ci sunt mijloace prin care dobândim asemănare cu Cel cu Care ne împărtășim.
"Bine, bine", va spune cineva, "dar eu văd în practica de pe teren cât de mulți se împărtășesc, dar cât de puțini dobândesc asemănarea cu Domnul !". La aceasta, trebuie amintit că la prima Liturghie, cea la care preot a fost însuși Domnul nostru, doar 11 au tras folos din ea, pe când unul a căzut. Cum se poate ca în urma unei aceleiași împărtășanii să avem 11 mântuiți și un damnat ? Noi uităm adesea că, pentru ca Taina să fie lucrătoare, nu e suficient ca ea să fie validă (cel care o săvârșește să fie preoțit valid, materia primă să fie cea prescrisă, etc) ci mai trebuie ca sufletul să fie în dispoziție necesară. În privința Sfintei Împărtășanii, prin "dispoziție necesară" înțelegem ca cel care o primește să nu fi săvârșit păcate. Împrejurarea că încă nu ne iubim aproapele nu este păcat, în schimb împrejurarea că îl urâm, că îl pizmuim ori îi dorim răul, așa cum a dorit Iuda, ne scoate din dispoziția necesară.