Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Nu. Corectitudinea ei capata valoare prin sursa: invatatura neschimbata Sfintilor Apostoli.
|
Ei bine, învățătura apostolilor nu conține deloc cultul icoanelor (căci despre icoane și Ev. Luca- "primul iconar" era vorba)! Deci la acest punct B.O. a schimbat învățătura sursa.
Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Nimeni nu se inchina (sau nu ar trebui) la materia din care este facuta icoana.
|
Tocmai pentru că am prevăzut acest contra-argument al dvs., am folosit sintagma "
închinarea la/înaintea/prin obiecte". Dacă ortodocșii nu se închină
la obiecte, se închină
înaintea obiectelor și
prin [intermediul] obiectelor. "Obiectele" fiind nu doar icoane, ci și moaște, cruci, etc. Porunca a II-a interzice închinarea
la și
înaintea acestor obiecte; iar Hristos vorbește despre
închinarea în Duh, nu închinarea
prin [intermediul] obiectelor.
Citat:
În prealabil postat de Lucian008
In plus exista exemple si in VT ale poruncii Lui Dumnezeu pentru a realiza anumite "inchipuiri" ale unor fiinte sfinte. Exemplu este asezarea peste chivotul marturiei a 2 heruvimi de aur sau a heruvimilor la catapeteasca etc.
|
Porunca a II-a interzice realizarea "închipuirilor" în scop de închinare, nu interzice arta.