Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Lucian008  Depinde la ce va referiti. Daca va referiti la partea cu lucrarile teologilor protestanti nu am inteles. Oricum chiar nu e deloc relevand ca acestia spus ca este parerea lor sau daca spus ca asa este sigur. | 
	
  Numai dvs. înțelegeți ce ați vrut să spuneți... dar așa-mi trebuie dacă m-am exprimat și eu anapoda!
 
	Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Lucian008  Dpdv al BO invatatura lor e gresita indiferent de cum se exprima. | 
	
  Chiar dacă se exprimă asemenea teologilor ortodocși...

 Și aveți deja cel puțin un exemplu criticat acerb de dl Profet de Carton.
 
	Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Lucian008  Daca va referiti la faptul ca ati avea nevoie de vreo 3 vieti sa studiati toata literatura patristica, e mai simplu: Cititi marturisirea de credinta, sau dogmatica unde sunt prezentate argumnetele cu trimiteri, acolo unde doriti sa verificati. | 
	
  Mă gândeam nu doar la toată literatura patristică, ci la toată teologia ortodoxă (pentru a avea o "informație completă"). 
 
	Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Lucian008  eu tot va voi raspunde: Fiul nu. Hristos da. Si ca sa nu spuneti ca sustin idei eretice, nu nu sunt persoane diferite si tine de taina intruparii si taina Fiintei si a Persoanelor Sfintei Treimi.[...] 
 E dreptul dvs sa nu raspundeti. Dar atat timp cat afirmati ceva astept si o argumentare. Nu va oblig bineinteles, era doar o rugaminte.
 | 
	
  Deci dvs. aveți dreptul să faceți această diferențiere între Dumnezeul Fiul și Hristos chiar dacă vorbim despre aceeași Persoană. De ce n-aș avea și eu dreptul a considera că "
născătoare de Dumnezeu" (Theotokos) nu e corect din punct de vedere teologic? Nu vă ofer varianta "născătoare de Hristos" (Christotokos) că o să mă învinuiți de nestorianism. Deși această formulă ar fi mai acceptabilă.
 
Un singur lucru să nu uitați: Hristos nu era Dumnezeu datorită nașterii Lui terestre, ci El era Dumnezeu dintotdeauna, înainte de a Se naște ca om. Christos ca om este Fiul Mariei, dar ca Dumnezeu nu are început, nici sfârșit. Ca Dumnezeu El este Creatorul Mariei, El i-a dat ființă. Dacă susținem în mod serios că Dumnezeu este Unul în esență (
ουσία), că prin urmare, în ce privește natura divină Cei Trei sunt Una, atunci prin acest raționament o facem pe mama lui Iisus, creatoarea esenței divine, a Dumnezeirii. 
Quia absurdum est.
 
Divinitatea nu a moștenit nimic din natura Mariei, doar s-a unit în chip tainic cu natura umană, identificându-Se pentru totdeauna cu aceasta. Identificarea aceasta nu face confuzie între Creator și creatură. Numai Iisus este și unul și celălalt în aceeași Persoană. Maria a rămas la fel de umană prin această naștere, ca și înainte de aceasta. Nu știu dacă vă satisface această opinie, v-am destăinuit-o numai pentru că m-ați rugat.
 
	Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Lucian008  Exista intradevar semnele pe care le-a specificat Mantuitorul, dar aceleasi semne erau sa spunem acum 100 de ani. De aia unii au si prezis sfarsitul acum 100 si ceva de ani. | 
	
  Sunteți cam prea sigur pe dumneavoastră în ce afirmați, mai bine uitați-vă în jur: sunt semne care nu existau acum 10 ani (ca să nu spun acum 10 luni)...