Sfintul Ignatie spune bine ceea ce spune si la fel si scriptura unde o seama de preoti sint vinovati in ochii lui Dumnezeu ca au judecat neamurile cu partinire tocmai pentru ca au uitat Primul Legamint.
Insa Sfintul Ignatie nu afirma faptul ca pe crestini sau pe oricine altcineva ii mintuie credinta in Iisus chiar daca acest lucru este scris biblic tocmai pentru ca simpla credinta in Dumnezeu (IIsus este Dumnezeu) nu asigura mintuirea deplina nici oamenilor nici demolilor care si ei la fel cred in Dumnezeu si in Iisus.
Atunci mintuirea despre care vorbeste Sfintul si mintuirea biblica pe care o luam in considerare sint doua salvari diferite caci salvari pot fi multe pe parcursul drumului.
Atunci in ce fel Iisus este salvarea tuturor si Calea si Viata si Adevarul?
Iisus fiind Dumnezeu este la fel de salvare si viata etc in aceeasi masura ca Dumnezeu , nici nu mai era nevoie de alt nume din aceasta privinta insa avind in vedere Yom Kipur si stadiul spiritualitatii lipsite de doctrina iertarii era necesar acest pas inainte mai cu seama pentru cei care aveau nevoie -IIsus a venit pentru ultimii oameni -
Insa mai este una spect si anume ca Iisus atunci cind locuieste in noi -in realitate locuieste mereu insa in masuri diferite- El manifesta in noi toate calitatile din cele 6 sau chiar 7 ceruri ale imparatiei din noi (hainele spirituale) chiar 7 fiindca cerul al 7 lea este patronat de El in forma care va veni adica ca Judecator si pastor al tuturor intro singura turma unificata.
Salvarea si iertarea umanitatii realizata de Iisus nu aduce automat desavirsirea deplina si nici promisiunea ei asigurata pt toti insa este necesara avind in vedere ca prin ea rasa umana a mai facut un pas inainte in ceea ce priveste capacitatea interioara de a ierta si de a fi iertat plus inca multe alte elemente cu exceptia principiului Judecatii (dreptatii divine) dar si al unitatii de care inca ducem lipsa fie ca vb de unitate in simtire , mentalitate , in cunoastere sau actiune.
Exista si o legatura de esenta si cu deschiderea harului , inchiderea lui peste putina vreme si redeschiderea definitiva in vremea Judecatii dar ceeace trebuie inteles in lumina cuvintelor Sfintului Ignatie este ca nu trebuie trasata o granita a partinirii si a judecatii limitate intre crestini si restul fie ei credinciosi fie necredinciosi caci credinta nu este un merit ci un dar care poate fi primit oricind iar daca un om de oriunde este binecuvintat cu desavirsirea deplina atunci cu siguranta ca nu doar ca il va recunoaste pe Iisus dar il si cunoaste deplin prin intermediul trairii interioare in conditiile in care Dumnezeu poate binecuvinta pe cei pe care ii iubeste si fara intermedierea Sfintelor Taine rostite de preoti.
Desigur eroarea porneste de la cuvintele lui Iisus interpretate in afara contextului cele prin care spunea sa propovaduim evanghelia (vestea cea buna) si sa botezam in numele Lui iar cei care vor refiza vor fi osinditi.
Insa osindirea asta nu este ceva ce tine de Judecata de apoi adica ceva definitiv ci este o pierdere si o intirziere spirituala in condituiile in care ei aveau nevoie de invatatura crestina in lipsa alteia de aceeasi valoare.
La urma urmei cu ce sint ei de vina daca nu primesc de la Dumnezeu darul credintei in acel moment ci mai tirziu probabil?
iar credinta respectiva in El nu este cea care da aceeasi salvare (mintuire) echivalenta cu desavirsirea deplina ci doar una de parcurs salvindu-ne de alte invataturi gresite sau de lipsa oricaror invataturi precum si avind in vedere contextul istoric de respingeea lui alaturi de farisei .
Apoi mintuirea la care face referire Iisus este cea data de botezul cel cu duh de care beveficiaza in primul rind cei care sint unsi preoti apoi mirenii care traiesc in perioadele cind harul este deschis si apoi calugarii botezati cit si in mod exceptional unii dintre mireni care sint de o profunzime spirituala rara.
Iar botezul nu este primit in acest univers doar in numele lui Iisus ci si in numele lui Dumnezeu care il contine si pe Iisus dar si in numele nazuintei spre desavirsirea caracterului.
caci cum spune Primul legamint exista o singura credinta (nu religie) , un singur Dumnezeu si un singur botez care acopera toti oamenii si toate semintiile pamintului.
Apoi judecata strimba mai porneste de la versetul din Psalmi care spune ca toate inchinarile sint la demoni insa acest lucru trebuie verificat si cintarit avind in vedere contextul respectiv caci daca am fi un evreu am avea tendinta sa spunem ca si crestinismul este o inchinare rea.
verificarea la fata locului trebuie facuta tinind seama de mai multi factori adica nu luam doar o mostra si punem stampila caci e posibil ca acea mostra sa fie un esantion nereprezentativ.
iar verificarea in lipsa darului deosebirii ca dar al duhului sfint de a ne oferi adevarul dincoloo de aparente sa fie facuta avind in vedere roadele caci se stie ca orice inchinare gresita aduce cu sine pacatul, departarea de Lege cit si deasemenea ne face sa fim nesimtitori adica fara rusine , fara respect si fara compasiune.
Apoi contextul referitor la inchinarile la idoli este unul care nu se refera in mod sigur la toate inchinarile din lume din toate continentele cunoscute sau necunoscute lor ci se adreseaza evreilor care erau contemporani in acele locuri cu forme de inchinare despre care stim ca astazi nu mai exista.
Deci asta nu inseamna automat ca daca o doctrina are mai mult de 3 nume ale ipostasurilor lui Dumnezeu automat este la idoli sau politeista avind in vedere posibilitatea ca aceste nume sa se refere la tronuri si instante care in traditia crestina inca nu li s-a dat nume, desigur cu exceptia Arhanghelilor. Nici macar cele 7 Duhuri ale lui Dumnezeu nu au nume cunoscute in traditia crestina ci ele sint numite dupa cite o calitate mai reperezentativa. Insa si la ei ca si la noi cele 7 se afla in componenta unui ipostas mai mare (aici Duhul Sfint) ele aflindiuse in relatie cu cite unul dintre cele 7 ceruri ale imparatiei din noi.
Senificativ este si faptul ca aceste calitati dupa care au fost numite cele 7 Duhuri in filocalii (intelepciune, cunoastere, putere, curaj, vorbire, iertare, desavirsire) se regasesc in aceeasi ordine intre calitatile pe care le guverneaza si le confera cele 7 aspecte divine orientale corespunzatoare celor 7 chakre principale.
Comfuzia a plecat de la definitia cuvintului deva care nu inseamna doar Zeu sau Dumnezeu dar si inger, putere , ipostas. deci avind in vedere ca Dumnezeu in componenta uhului Sfint are f multe puteri , mii de puteri aceste toate miliarde de puteri poasta aceasi denumire generica zeu uar partea intunecata a creatiei care e indeparteaza de cele morale si de zei poarta numele generic de asura iar intre devasi si asurasi este o permanenta lupta pe trenul de lupta care este mai cu seama in interiorul fintei omenesti iar victoria finala este cistigata intotdeauna de zei aducind fericire si sfintenie oamenilor.
Se pune intrebarea - oare daca si alte traditii religioase contin parti din acelasi mare adevar oare de ce parintii bisericii nu au stiut sau nu au spus despre aceste lucruri - probabil fiindca ei au fost preocupati in primul rind cu teologizarea si organizarea poprei doctrine lasind cercetarea tuturor lucrurilor cu pastrarea a ceea ceeste bun pentru alte dati , dati care nu au mai venit dar care pot veni avind in vedere ca abia in zilele noastre citi-va arhierei romani au recunoscut ca fiind crestinesti simbolurile si tablourile zugravite despre lume si univers in lucrarea Tao Te King scrisa de Lao Tz cu 600 de ani i.e.n. pe care au inceput sa o studieze alaturi de alte lucrari cu mintea si cu ochii lor.
Last edited by Mihai36; 31.12.2011 at 18:30:18.
|