View Single Post
  #832  
Vechi 03.01.2012, 14:47:23
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Trice,am verificat si eu citatul din Pelikan in volumul I (le am si eu pe toate) si asa spune dar totusi el isi incheie opinia in urmatorul mod,as spune ca nu este ostil ideii in sine: ,,ceea ce credeau filozofii despre nemurirea sufletului nu era gresit ci incomplet" (pag.74,vol I).Afirmatia lui Tatian,citata de Pelikan,este in schimb extrem de interesanta.Anyway,eu as inclina,in cel mai fericit caz, spre abordarea lui Oscar Cullmann si probabil aici ne-ar separa doar un capat de ata :). Scuze pentru ,,interpolarea" mea dar stii bine cum sunt protestantii,cum le da cineva un citat cu privire la ceva din Sfanta Scriptura verifica ASAP :) O zi buna, urmaresc si eu cu interes argumentele invocate,in lumea crestina este un subiect de care multi se feresc, Cullmann remarca asta chiar cu privire la un dialog al sau cu un teolog de nivelul lui Karl Barth.Bye.
În "Îmmortality of thr Soul or Ressurection of the Dead?", Oscar Cullmann într-adevăr ne atenționează că influența gândirii platonice e puternic resimțită în mentalitatea unora dintre Părinții Bisericii. Secolul XX a adus un progres vizibil în tratarea biblică a naturii omului- antropologia biblică, pe care încerc de vreo 3 ani s-o promovez aparent fără succes.Teologi renumiți s-au reîntors la învățătura sănătoasă a Scripturii, refuzând platonismul creștin referitor la nemurirea necondiționată a sufletului: Emil Brunner, Rudolf Bultmann, Hans Walter Wolff, Andre Nygren, R. Niebuhr, Paul Tillich și bineînțeles Cullmann și Barth de care ai amintit deja... din nefericire argumentele lor n-au nicio valoare pentru distinșii mei preopinenți deoarece aparțin unei zone protestante, în consecință "eretice".

Pentru acest motiv mă limitez în a lipi cu Pelikanol citate ortodoxe...

"Într-adevăr, ideea nemuririi sufletului a ajuns în cele din urmă să fie identificată cu doctrina biblică a învierii trupului, mai ales că această idee fusese unul din scopurile polemice inițiale ale acestei doctrine. Identificarea păgână sau eretică a sufletului cu viața și teoria nemuririi naturale independente față de acțiunea lui Dumnezeu Creatorul au fost respinse de gânditorii creștini pe motiv că "sufletul singur nu constituie viața, ci participă la viața care îi este dăruită de Dumnezeu", prin a cărui voință primește sufletul darul de a trăi veșnic." (Jaroslav Pelikan - Tradiția Creștină vol.I p.73)