Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
În potirul ortodox găsim deopotrivă atît Pîinea vieții cît și Adevărata băutură. O dată ce aceste două substanțe se amestecă, Băutura nu mai este perfect separată de Pîine. Vorbim din punct de vedere chimic. În picătura de Sînge pe care bebelușul o gustă se află inevitabil și Trupul Lui Hristos, chiar dacă într-o cantitate insesizabilă. Deci nu poate fi un caz similar cu cel catolic, unde partea solidă este separată de cea lichidă.
|
Prin urmare, fundamentul Sfintei Taine a Euharistiei este chimia amestecării pâinii cu vinul. Dacă înțeleg bine, dv, de astă dată, susțineți că fără această amestecare nu putem vorbi de specii consacrate. Înainte de amestecare aveam pâine și aveam vin, pe când acum avem Trupul și Sângele lui Cristos, asta spuneți ?
Curios lucru. Ortodocșii sunt neobosiți în a-i arăta cu degetul pe catolici că nu au epicleză (fapt inventat și mincinos, ca atâtea altele). Prefacerea are loc la epicleză, susțin ei. Nema epicleză, nema prefacere.
Partea proastă în teoria dv cu chimia știți care e ? Aceea că, la epiclezele ortodoxe, speciile sunt perfect separate. Una e în Sf Potir, alta e pe Sf Disc.