Citat:
În prealabil postat de costel
Daca sustineti ca trupul are de la sine si sangele, atunci de ce se mai foloseste in cult si vinul?
|
Fiindcă, în caz contrar, ar exista dubiu asupra validității Liturghiei, adică asupra realității Prefacerii. Canonul 927 din Codex Iuris Canonici spune că:
Este absolut interzis, chiar și în cazul unei necesități de extremă urgență, de a se consacra o materie fără cealaltă sau chiar și amândouă în afara unei slujbe euharistice .
Ideea că Pâinea se preface într-un trup fără să aibă în el sânge este absolut contrară gândirii catolice. De fapt, este o erezie, așa cum am spus, anatemizată de Biserică și cunoscută ca utraquism.
În toate cazurile în care Dumnezeu a recurs la prefacerea văzută, ceea ce s-a văzut în Sfânta Ostie a fost carne amestecată cu sânge, iar uneori doar sânge. Niciodată nu s-a văzut carne fără sânge.
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Depinde de gradul de latinizare al parohiei. La parohia din cartierul meu, unde mai intru din când în când, sunt tot ostii ca la romano-catolici, dar preotul moaie ostia în Potir înainte de a o așeza în gura comunicantului.
|
Este un abuz liturgic. Ori de câte ori se poate, liturghia greco-catolică trebuie să se facă cu pâine dospită și numai în caz de necesitate sunt permise azimile. Să nu-mi spuneți că nimeni din parohie nu este capabil să aducă prescuri sau pâine curată, că le trimit eu prin curier. Și cum fac Proscomidia, parte esențială a Liturghiei greco-catolice, cu ostii ? Când diaconul spune: "Junghe, părinte !", ce anume junghie preotul, o ostie ? Asemenea abateri de la tradiția liturgică și de la canoane erau de înțeles cu 40 de ani în urmă, când preoții greco-catolici nu aveau veșminte și oficiau în zeghe. Încă mai erau de înțeles cu 25 de ani în urmă, când erau îmbrăcați cu cravată și oficiau pe furiș în apartamente private, unul dintre credincioși fiind gata să spună "Șase !". Dar acum ? Acum nu mai e de înțeles.