Sa nu te temi de judecata oamenilor ci de judecata lui Dumnezeu.
Desigur poate nu era rau ca protestantii sa asimileze macar o mica parte din traditie insa nici sa consideram traditia, canonul ,dogma si autoritatea clericala mai presus de cuvintul lui Dumnezeu din Biblie - asa cum inca exista tendinta chiar si in rindurile unor preoti.
pentru protestanti traditia a insemnat si Inchiztie criminala si interdictia de a studia si detine scriptura asa incit sint convinsi pe pielea lor cit valoraza increderea in oameni -in cler inaintea increderii in Dumnezeu.
cler de oriunde care poate contine lupi, cuci falsi si alti orbi.
topicul este in legatura cu atitudinea fata de alte culte
atitudinea are la baza trairea care se inter-relationeaza in buna masura cu intelegerea-cunoasterea.
detinem noi toata cunoasterea in tot adevarul si in toate lucrurile promisa? sau este inca una doar "in parte"?
este necesar sa respectam si primul Legamint (cu levi) sau a fost stricat si inlocuit in totalitate de un nou Legamint ?
Primul Legamint spune ca exista un singur Dumnezeu , o singura credinta si un singur botez peste toti oamenii si toate semintiile.
se referera la o singura religie, dogma sau la credinta in Creator, la nazuinta indiferent de religie ?
cum ar putea fi negat si uitat acest Legamint in intelesul lui real incit sa fie posibila partinirea ? -asa cum reiese din Maleahi 2 1-10.
-o partinire deja blstemata de catre Dumenzeu si care va avea rasplata prin facerea de ocara si alungarea pastorilor care au stricat Primul Legamint.
desigur am putea intelege ca ar putea exista discriminari in cadrul aceleiasi religii luind in calcul si psalmul cu referire la faptul ca toti idolii sint demoni -care ar exclude alte religii.
insa tot in VT Dumnezeu spune ca Lui i se inchina toate semintiile de la un cap la altul al pamintului aduncind ofrande si arderi de tamaie.
asa incit idolii aceia nu se pot referi chiar la toate inchinarile lumii din acea vreme ci mai degraba doar la cei din aria evreilor -adusi dealtfel in discutie si numiti in alte versete - inchinari vedem lipsite de o suficienta doctrina a moralitatii.
pina la urma trebuei sa judecam cu aceeasi judecata ca si Dumnezeu .
iar Dumenzeu nu judeac dupa credinta ci dupa implinirea Legii firii caci daca credinta nu conduce catre implinirea ei ea nu mai are nici o valoare.
iar prima Lege tine de iubire , daca dogma opreste iubirea prin partinire si mindrie atunci ar trebui iar refacuta.
apoi ar trebui dezvaluit momentul inchiderii harului din vremea apostolilor si in ce a constat el referitor la botezul real al mirenilor.
- ar trebui dezvauita si definitia reala a darului deosebirii adevarului si al duhurilor
apoi ar trebui revazut versetul in care Iisus spune ca "Cei care nu sint impotriva noastra sint pentru noi."- cu referire la cei care vindecau dar nu urmau pe ucenici.
precum si in ce masura sinoadele au voie indiferent sub ce motive sa scoata sau sa adauge versete la textul scriprurii si al carti Apocalipsei - asa cum s-a intimplat nu de putine ori in istorie -ultima data find in 2005.
Apoi de ce ar obliga Dumnezeu Savaot prin lipsa ploii si a altor pedepse divine toate popoarele sa vina sa i se inchine Lui ca Imparat (Zaharia 14)
Ce inseamna ca Domnul Savaot va fi rege?
De ce ar porni toate popoarele Impotriva Ierusalimului? -cumva orbite ,ametite- Zaharia 12. iar Dumnezeu sa se straduie sa le piarda.
urgia justitiara -cele 3 zile de intuneric cu intunecarea Soarelui -in care mor o treime din fapturi - vine sa aduca dreptate pe pamint pedepsind pacatosii sau are loc sa introneze pe cel rau?
atunci ne vom da seama ca cel rau este intronat in Sion si Ierusalim sau ne vom da seama ca Dumnezeu (e cel care) locuieste in Sion si in Ierusalim?
Last edited by Mihai36; 20.02.2012 at 12:22:20.
|