View Single Post
  #30  
Vechi 15.03.2012, 06:23:50
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit Prima icoana

Citat:
În prealabil postat de Amaaa91 Vezi mesajul
Ce spui tu este religia ortodoxa si cunosc sinoade si canoane.. problema este ca desi sunt ortodoxa si cred in sfintii si in Maica Domnului nu gandesc la fel.. si mai ales cu icoanele.. La inceputuri si in ceea ce scrie in biblie ca daca tot afirma ca e sfanta scriptura calauza noastra, ca asa spunem si noi ortodocsii, nu erau icoane mijlocitori etc..

Prima icoana a lui Iisus Hristos dateaza din timpul vietii Sale pamantesti.
Regele Abgar din Edessa era bolnav de lepra. Auzind de minunile lui Hristos a trimis pe slujitorul sau, Hannan (Anania) cu o scrisoare prin care-L ruga sa vina la Edessa pentru a-l tamadui.
Hannan era pictor si a incercat de departe sa picteze chipul lui Iisus, dar nu reusea sa surprinda lumina dumnezeiasca. Iisus a cunoscut aceasta si cerand apa, s-a spalat, apoi s-a sters cu o mahrama. Sfantul Sau Chip a ramas imprimat pe mahrama.
Apoi i-a dat-o lui Hannan pentru a i-o duce regelui, spunand ca nu vine la Edessa, dar va trimite un ucenic.
Regele Hannan s-a vindecat de lepra cand a atins mahrama. Dar o pata a ramas (nu s-a vindecat complet) pana cand ucenicul lui Hristos (care a venit mai tarziu) l-a botezat.
Acest detaliu ne invata ca tamaduirea adevarata este cea sufleteasca.

Nu trebuie sa ne mire mijlocirea "materiei" in ortodoxie.
Sa nu uitam ca femeia care avea scurgere de sange s-a vindecat atingandu-se de haina lui Hristos. Evident si ea stia ca nu haina o vindeca, ci puterea lui Dumnezeu. Asa cum nimeni nu ar spune ca actul ei este unul de idolatrie, ci de credinta, asa si prin cinstirea icoanelor il slavim pe Dumnezeu. Este un act de credinta.
In Biblie exista mai multe locuri in care materia a mijlocit vindecarea (inclusiv cunoscuta scena in care evreii se tamaduiau de muscatura sarpelui privind sarpele inaltat pe stalp. Pai nu putea Dumnezeu sa ii vindece direct? Ba da. Dar nu cred ca cineva vede in acest fapt un act de "idolatrie".
Din moment ce prima icoana ne-a fost data spre cinstire de Insusi Iisus Hristos (iar alta icoana este mahrama Sfintei Veronica), iar primele icoane ale Sfintei Maici a Domnului au fost pictate de Sfantul evangelist Luca, mi se pare rea vointa sa se spuna ca cinstirea icoanelor este idolatrie (cum acuza cei de alte confesiuni).

Poate are cineva rabdare sa scrie si despre perioada iconoclasta si minunile care au aratat ca prin cinstirea icoanelor il slavim pe Dumnezeu. Altii cred ca se pricep mult mai bine decat mine sa vorbeasca despre istoria bisericii.

Last edited by anna21; 15.03.2012 at 06:26:51.
Reply With Quote