Ce au spus martorii oculari despre Misiunea Azusa Street
Toți acești oameni sunt scolastici respectabili ai Bibliei
G. Campbell Morgan a descris activitățile din Azusa Street ca
"ultima vomă a Satanei." ("From Holy Laughter to Holy Fire"-”De la Sfintele Râsete la Sfântul Foc” de Michael L. Brown, pag. 197&198)
R.A. Torrey declara că această nouă mișcare penticostală era
"evident nu a lui Dumnezeu, și întemeiată de un sodomit." ("From Holy Laughter to Holy Fire" de Michael L. Brown, pag. 197&198)
H. A. Ironside a spus în 1912 A.D. că ambele mișcări, a sfințeniei și penticostală, erau "dezgustătoare. . .amăgitoare și nebunești." ... "un pandemonium al unor etalări demne de balamuc ori o adunare de derviși urlători," cauzând un "vacarm asurzitor de sminteală și necredință." ("From Holy Laughter to Holy Fire" de Michael L. Brown, pag. 197&198)
W.B. Godbey spunea despre participanții din Azusa Street, afirmând că mișcarea era rezultatul spiritismului."Predicatorii Satanei, escroci, necromanți, vrăjitori, magicieni și tot soiul de milogi," ("From Holy Laughter to Holy Fire" de Michael L. Brown, pag. 197&198)
Clarence Larkin : "Dar comportarea acelor posedați, căzuți la pământ și crispați în contorsionări, cauzând răvășirea îmbrăcămintei și scene dizgrațioase, este mai mult caracteristică unei posedări demonice, decât unei lucrări a Sfântului Duh. Din ce s-a spus, vedem că trăim în "Vremurile primejdioase," și că înspre noi vin "Duhuri ale ispitei," și că ele vor deveni tot mai active pe măsură ce Credința se apropie de sfârșit, iar noi trebuie să ne străduim să fim cu mare băgare de seamă, pentru a nu o lua razna." ("From Holy Laughter to Holy Fire" de Michael L. Brown, pag. 197&198)
Acești 5 teologi bine instruiți erau vii și activi când a început "Renașterea Azusa " și ei erau bine informați, având și o cunoaștere superioară. De ce este subestimată mărturia lor și acceptată cea a unor oameni fără educație biblică?
-----------------------------------------------------------------------
Renasterea din Azusa Street este considerata inceputul bisericilor penticostale si carismatice.
|