View Single Post
  #76  
Vechi 21.03.2012, 22:04:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
Totuși nu poți nega că sărbătoriți Paștele și Rusaliile (de fapt se numește Cincizecimea) - sărbători prin excelență evreești, chiar dacă semnificația lor a fost translatată (ori translamamă, cum dorești ). În realitate, sărbătorile evreești tot spre Hristos ținteau, de aceea s-au împlinit prin El.
Evident ca tinem aceste sarabatori la fel ca si crestinii de la inceput. Despre Cincizecime chiar scrie in Biblie, dar voi luati doar ce va convine din ea si uitati de ceea ce va contrazice. Faptele Apostolilor, cap. 20:
"16.Căci Pavel hotărâse să treacă pe apă pe lângă Efes, ca să nu i se întârzie în Asia, pentru că se grăbea să fie, dacă i-ar fi cu putință, la Ierusalim, de ziua Cincizecimii."
La evrei nu exista Cincizecimea, doar Rusalii, Apostolul nu ar fi pomenit-o daca nu avea importanta.
Citat:
Știi la fel de bine ca și mine că în Sfânta Scriptură nu scrie nimic despre ținerea duminicii, ca să nu mai vorbim de poruncirea ținerii ei... Nu încerca să-i înșeli pe cei neștiutori că-ți faci mari păcate!
Asta e un fel de hotul striga hotii. Inventeaza adventistii o minciuna si apoi spun ca cei cei ce spun adevarul mint, pentru ca nu spun minciuna lor.
Si asta stii ca am mai discutat, dar ai uitat. Asadar, Faptele Apostolilor, cap. 20 "7. În ziua întâi a săptămânii adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții."
Iar in Apocalipsa scrie si cuvantul "ziua Domnului", adica Duminica pe romaneste. Evreii foloseau Sabath pentru ziua de sambata, la fel cum folosesc si adventistii probabil.
Referiri care nu sunt in Sfanta Scriptura avem mai multe, Didahia, scrisa in anii 50-70 d.H. ""Cand va adunati in Duminica Domnului frangeti painea si multumiti dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre, ca jertfa voastra sa fie curata" .
In Epistola lui Barnaba (70-130) "Noi sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care Hristos a inviat". "Ziua a opta, dupa sambata", in care a inviat Domnul este Duminica."
Sfantul Ignatie Teoforul, Episcopul Antiohiei, martirizat in anul 107, scrie in epistola sa catre crestinii din Magnezia: "Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc" (cap. IX, 1-2)."
E clar, nu mai e nevoie de interpretari partizane adventiste.