View Single Post
  #124  
Vechi 24.03.2012, 20:54:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Tocmai. Era o adunare de sabat care s-a prelungit până după apusul soarelui și chiar până la miezul nopții, pentru evrei și primii creștini ziua următoare începea la apusul soarelui și nu la miezul nopții. A doua zi -duminica- fiind o zi normală de lucru, apostolul Pavel a pornit la drum... Și uite așa s-a dus pe râpă singurul argument scripturistic (oricum prea fragil ca să fie luat în seamă) pentru "sfințirea" și "binecuvântarea" duminicii.
Doar daca glumesti si speri ca noi sa nu intelegm ce scrie "În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea." Se pare ca toata tactica adventista este chinul sa reinterpreteze toate pasajele din Biblie care contrazic evident doctrina lor. Adica un fel de scamatorie.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Cu privire la Apoc.1,10 sunt trei interpretări posibile, însă în niciuna din ele nu intră prima zi a săptămânii.
Acum spune si tu, ar fi fost culmea sa intre si varianta corecta, altfel adventistii s-ar fi convertit la ortodoxie sau la altii. Singura varianta corecta: "ziua Domnului" este noua zi de odihna, a Domnului Iisus Hristos. Este singurul loc in care i se spune asa, pentru ca la Sabat i se spunea intotdeauna sabat, iar "ziua Domnului" se foloseste doar cand e vorba de ziua venirii a doua.
Citind explicatia de pe site-ul adventist am observat argumentul circular, adica faptul ca e vorba de Sabat, pentru ca ziua de sabatoare nu poate fi decat sabatul. Deci ca asa este pentru ca noi asa sustinem.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Așa cum ți-a răspuns deja Grasu, termenul Dies Domini a început să fie folosit pentru ziua întâia a săptămânii doar după Sinodul de la Aquilea (386), până atunci i se spunea Dies Solis - așa apărând și în decretul duminical al lui Constantin de la 321.
Imi pare rau ca nu ai inteles de prima data si acum trebuie sa repet ce am scris in acel mesaj. Atunci a fost adoptata si in imperiul roman ceea ce deja sarbatoareau crestinii. Daca iti amintesti am dat citate care se duc pana in timpul vietii Apostolilor, iar tu ai raspuns ca nu te intereseaza Traditia. Dar acele citate arata ca se serba dinainte de 386 de crestini ziua intai, ziua Domnului.
Citat:
Căci: Atenție! Adventiștii n-au mâzgălit Apoc.1,10 scriind "în ziua Sâmbetei eram în Duhul", ci ortodocșii și-au permis să traducă "Am fost în duh în zi de duminică".
Nu stiu daca ai inteles ca Duminica este cuvantul romanesc pentru ziua Domnului, la fel cum Sambata e cuvantul romanesc pentru Sabat.