"Medicina Isihastă" - Ieromonah Ghelasie
Mâncarea zis “naturală și vegetală” este specific de “hrană a dobitoacelor”, a tuturor animalelor, dar care are “avantajul” că este “neutră”, nici constructivă, nici distructivă. Omul trebuie să “Umanizeze” Mâncarea prin “FOCUL VIEȚII de SUS”, al CHIPULUI DIVIN al VIEȚII. Păcatul a “adăugat și un “foc demonic - luciferic” distructiv, al “morții”. Tot ce distruge are “sămânța luciferică” și tot ce DĂRUIEȘTE VIAȚĂ are SĂMÂNȚA DIVINĂ”.
Mâncarea noastră este între “moarte” și VIAȚĂ. DESCOPERĂ această Taină și vei Regăsi SĂNĂTATEA.
Ce este boala? Este efectul “păcatului”. Dar celui bolnav nu i se mai impută direct păcatul, că însăși boala este o “Răstignire”, cu tinderea spre “înviere - tămăduirea”.
În boală trebuie să “treci” prin “răstignire-suferință”, dar cu Nădejdea nestrămutată a ÎNVIERII. Cine nu are această “Nădejde, este un “condamnat”...
A “Nădăjdui” este o “PORUNCĂ” a Lui dumnezeu, “care nu vrea moartea păcătosului, ci întoarcerea lui ca să fie Viu”.
Nu te speria de “suferință”, dar caută alinarea și chiar vindecarea ei. Pentru Creștini, CRUCEA este “Biruința suferinței”, nu însăși suferința.
*
Ca Medicină Isihastă, noi indicăm o dublă terapie, atât a Sufletului cât și a trupului, ca integralitate. Păcatul la Om s-a produs prin “mâncarea din pomul morții”. Aici noi vedem “rădăcina” bolii.
“Locul memoriilor păcatului” este în “trup” și Sufletul este doar “rănit” de acestea. Sufletul “participă” la “memoriile păcatului trupesc”, dar “Firea de Suflet” este dincolo de acestea.
Biblic, DUMNEZEU face mai întâi “Trupul” și apoi Creează Sufletul pe care îl “Suflă” după “măsurile Trupului”. Sufletul este Creat după “Memorialul-măsurile” Trupului. Anticii filosofi, consideră Spiritul -Sufletul ca “Informația” corpului, pe baza cărei se “formează Corpul. Biblic, este tocmai invers. “Trupul” este “Informaționalul” Sufletului.
Marea importanță a Trupului din Creștinism, trebuie cu insistentă evidențiată.
Omul nu este UNIREA Spiritului cu Trupul, ci tocmai în orientarea cealaltă, a UNIRII Trupului cu Spiritul.
Atenție la această distincție, ca “sens de la “Trup” spre Spirit (nu de la Spirit spre Trup cum zic anticii).
Omul nu este “Spirit întrupat”, ci este “Trup În - Spiritualizat”.
La antici, Spiritul se face și '“materie”, pe când Biblic, “materia” nu se face și “Spirit”, ci “UNEȘTE “materia cu Spiritul” și face un “COMUN neamestecat”, adică se “face Trup”.
Atenție la accepțiunea Creștină a Trupului, care nu este “simpla materie”, ca la antici, ci este “UNIREA materiei cu Spiritul”.
Concepția că Spiritul se poate “face o_manifestare materială” este tot așa de greșită ca și considerarea că “materia poate evolua și deveni și Spirit”.
Spiritul nu se face “manifestare materială”, ci “Participă” la “manifestarea materiei”. Și de asemenea, “materia” nu devine Spirit, ci “Participă” la cele Spirituale.
În sensul Creștin, nu se pune problema “Spirit și materie”, ci problema “'Suflet și Corp”. Corpul este “întâlnirea” într-un “Comun” al Sufletului și al materiei. Ca Antropologie Creștină, Ființa Omului este „SUPRAFORMĂ - Asemănarea” CHIPULUI Lui DUMNEZEU, este Formă Creată ca Suflet și energii de Suflet ca materie și UNIREA acestora într-un “Comun”, ca Trup.
Trupul-corpul nostru nu este simpla materie, ci un “Memorial de Comun Ființial propriu”.
Paradoxal, “Centrarea Ființialului” nostru nu este în Suflet, ci în Trup, care devine astfel “Templul Sacru” al Ființei. Și păcatul a atins tocmai “SACRALITATEA” Trupului, care 1-a făcut “casa păcatului și a morții”. De aceea DOMNUL HRISTOS a ÎNVIAT cu TRUPUL și L-a RIDICAT la Cer, că TRUPUL este UNITATEA SACRĂ a Ființialului Propriu.
Încă odată menționăm, ca Trupul să nu se confunde cu simpla materie, ci să fie considerat “Comunul de Întâlnire” dintre Suflet și materie. “HAINA de DUH”, ca “Trup înduhovnicit”, este tocmai această SACRALITATE” a Trupului - UNITĂȚII, ICONICUL Creștin.
A reface “Sacralitatea” Trupului, este “metoda” Medicinii noastre Isihaste. Și Omul a stricat această Sacralitate prin “mâncarea păcătoasă”, deci prin “Mâncarea ne-păcătoasă” să se revină la Sacralitate.
Trupul fiind un “Comun” al Sufletului și al materiei, deci trebuie o Mâncare Sufletească Sfântă și o mâncare materială ne distructivă-sănătoasă. Să se treacă urgent la o “Mâncare Sufletească și materială” Sănătoasă, este condiția tratării bolilor.
Primul “desfrâu” al Omului nu este “sexul”, ci “desfrâul mâncării” și din acesta devine și cel al sexului. “Oprirea” desfrâului mâncării este condiția opririi desfrâului sexului. Aici este insuficiența medicinii psihanalizei, că inversează raportul dintre sex și mâncare și chiar uită de “libidoul de început” al mâncării.
|