Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Am văzut și asta că se întâlneau de fapt sâmbăta. Și la 20 de ani după Înviere, și la 30 și chiar și la 40 (conform spuselor Mântuitorului: Mat.24,20):
|
Daca tot faceti atata caz de respectarea formala a literei legii, unde e intransigenta apostolului Pavel in privinta sambetei atunci cand le scrie colosenior? Crestinii din Colose in ce zi se intalneau pentru a tine ziua Domnului?
Ce le scrie apostolul Pavel, crestinilor din Colose, care , subliniez, nu avusesera nici o tangenta cu legea mozaica si cu tinerea sabathului, deci ce le scrie atunci cand afla ca biserica din Colose e tulburata de erezii iudeo-gnostice, care ii derutau pe noii convertiti?
„Nimeni să nu vă înșele prin vorbe amăgitoare” (Coloseni 2, 4)
si “Asadar,
nu lasati pe nimeni sa va judece pentru mâncare sau băutură, sau
cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau
la sâmbete." Coloseni 2, 16
( iar pentru confruntarea cu originalul grecesc - "mē oun tis umas krinetō en brōsei kai en posei ē en merei eortēs ē neomēnias ē
sabbatōn" )
Cum vine asta? Cum isi permite apostolul Pavel sa le spuna colosenilor, parafrazez , “sfidati-i , nu-i bagati in seama pe cei ce va judeca cu privire la sambete?” Zilele de sambata nu mai sunt sfintite si binecuvantate? A uitat apostolul Pavel ca e o porunca daltuita in piatra? De unde dar, laxitatea asta la un apostol?
E vreo problema daca ne luam si noi dupa indemnul apostolului din epistola catre coloseni si
"nu vom lasa pe nimeni sa ne judece cu privire la sambete?" (COLOSENI2, 16)