Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Lăudat fie Isus!Nu sunt de acord cu planificarea familială ”lunară”; (...) Într-un an sunt 12 ”planificări”?
|
Ați sesizat un aspect important: in mod normal, nu poti vorbi de planificare, fiindca omul nu are aceasta putere. Are darul de a putea da viață, dar pe care-l poate "aplica" sau "regla" după harul momentului. Cum am conchis și mai sus, atât în BOR cât și în BC există o acceptare a unor motive grave, serioase, care pot duce la "reglarea" (a se citi: stabilirea de comun acord, între soți, a) momentului în care, chiar dacă nu
faci efectiv copilul, măcar încerci, având conștiința că acesta poate să vină.
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Nu e predată de BRC (Dl. Demetrius se referă la metodele naturale de reglare a conceptiei).
|
Fără să am intenția de a greși, doresc să amintesc totuși faptul că, în învățătura BC, există un spațiu foarte clar dedicat metodelor naturale de reglare a concepției. A se citi, într-o primă fază, enciclica Humanae Vitae, sau paragraful 2370 din Catehismul Bisericii Catolice.
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
1-Se intervine în actul fizic al legăturii conjugale prin conștiința detaliului de risc 0 al concepției care intervine fizic prin faptul că dacă n-ar fi atunci actul sexual nu s-ar desfășura.
2- Acest detaliu contrazice porunca lui Dumnezeu.
|
Într-adevăr, dacă o familie creștină ar urmări utilizarea metodelor naturale de reglare a concepției doar pentru a evita la nesfârșit o sarcină, atunci ea s-ar afla în contradicție, prin acest comportament, cu porunca lui Dumnezeu. Dacă însă recurgerea la perioadele infertile ale ciclului se face pentru a trece doar de o perioadă mai dificilă, care necesită amânarea unei (noi) sarcini, atunci soții au un comportament moral. Un act este bun, din punct de vedere moral, atunci când deopotrivă mijloacele utilizate și scopul vizat sunt bune. În cazul nostru, mijlocul utilizat (recurgerea la perioadele infertile ale soției) este bun, deoarece presupune așteptare reciprocă, respect, act conjugal complet, dar și deschidere pentru viață, în cazul unui eșec al aplicării metodei naturale. Scopul utilizat este bun, atunci când recurgerea la metodele naturale de reglare a conceptiei este temporară, și nu se uită de porunca lui Dumnezeu.
Plusul pe care metodele naturale îl aduc este că, datorită descoperii perioadelor de infertilitate a femeii, soții își pot exprima iubirea și prin relațiile conjugale - lucru extrem de important pentru unirea și bunul mers al familiei -, chiar dacă există motive obiective care să ceară amânarea venirii unei (noi) sarcini. Din păcate (după părerea mea), BOR nu acceptă această optică, deși, prin practicarea abstinenței complete, se urmărește același scop pe care-l urmărește și abstinența periodică: amânarea unei sarcini. Unde este atunci diferența, în fața poruncii lui Dumnezeu? În faptul că metodele naturale permit detectarea perioadelor de infertilitate? Acest lucru este o realitate lăsată de Dumnezeu, pe care omul a descoperit-o. Și atunci, dacă lucrurile tot stau în acest fel, de ce să nu poată exista unire conjugală în această perioadă în care există motivul grav de amânare a sarcinii, atâta timp cât știm că viața conjugală participă la echilibrul familiei?
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
3- Este permisă numai dacă situația e gravă și temporară? Interesant că este permisă dacă situația este temporară, lucru perfect aplicabil și abstinenței. Dacă situația ar fi definitivă atunci ”metoda” n-ar fi permisă?
|
Dacă situația este definitivă, fără să existe vreun motiv obiectiv, atunci da, metodele naturale nu ar fi permise și morale.