Sunt anumite invataturi care vin din Traditie si canoane : perioada relatiilor conjugale, refuzul contraceptiei. Altele vin din fire ,cum ar fi consecintele avortului.Iar altele sunt prea noi pentru a exista o parere clara :cum ar fi conceptia in vitro . In rest infierea copiilor nu vad de ce ar fi un motiv de disputa ,caci nici Sophia nu a zis ca nu e bine sa fie facuta ,si nici nimeni nu cred ca gandeste aceasta ca fiind ceva rau.
Unele masuri dorite de Sophia,si vazute deja in Occident,sunt constructive ,pe principiul : daca raul tot exista ,atunci sa ii limitam consecintele. Umanitate poate exista chiar si in cele mai catastrofale caderi ale omului ,si nimeni nu trebuie alungat,marginalizat,condamnat .
Cine poate sa tina toate regulile convietuirii conjugale ,asa ca in Canoane,sa le tina .Dar sa nu judece cu nici un chip pe cel ce nu poate ,caci atunci a incalcat o porunca mai mare decat canonul trupesc, anume porunca ne-judecarii aproapelui .
Da ,poti afirma ca , crezi in curatenia oferita de urmarea canoanelor,poti afirma ca aceasta e invatatura lui Dumnezeu ,poti sa aduci acest gen de sacrificiu,personal, ca o ofranda a maririi lui Dumnezeu.Te poti socoti pacatos daca nu o faci ,dar pe tine , nu pe altii !
Dar in nici un caz nu mai folositi canoanele pt a va certa si judeca unii pe altii.E cea mai proasta intrebuintare care o puteti da ortodoxiei .
Cuvintul poate zidi. Dar daca il folositi fara o inima calda,si fara a fi atent intotdeauna la interlocutor ,cuvintul poate ucide atunci .
Si eu cred in canoane,si eu as vrea sa le implinesc in viata mea de s-ar putea.
Dar in primul rind cred in iubire,si vreau ca implinirea curatiei sa se faca prin harul lui Dumnezeu,prin impacarea cu ceilalti,si nu prin increderea mandra doar in capacitatile mele.
|