View Single Post
  #248  
Vechi 15.04.2012, 08:59:18
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Că fetele cuminți nu mai sunt la modă, asta știm. Când s-a produs ruptura ? Probabil că ruptura masivă s-a produs în schimbarea de mentalitate din anii 60. "Make love, not war", vă amintiți? Nu vrem război, doar sex și droguri! pare a fi spus generația hippie.
Pe de altă parte, se pare că o miniruptură a existat și după Prima Aiureală Mondială. Atunci, puterile conservatoare au fost înfrânte de o masonerie ce nu a mai întâmpinat nicio rezistență serioasă în afară de cea a Bisericii, care a început a fi tot mai exclusă din lume. Regina Victoria murise deja. Acel război din care românii au ieșit, aparent, învingători a înseamnat sfârșitul unei epoci. Nu întâmplător, numită Epoca Frumoasă (La Belle Epoque).

În orice caz, schimbarea de paradigmă, fie că s-a produs în anii 20, fie în anii 60, este cumva identificabilă și știm că s-a produs relativ recent. Cu totul altfel stau lucrurile în privința cumințeniei băieților. M-am gândit să fac un topic în oglindă cu acesta: "Băieții cuminți nu mai sunt la modă?" Dar, apoi, mi-am spus: qui prodest? Băieții cuminți nu mai sunt DE MULT la modă. Din vremuri imemoriale. Atât de vechi, încât ajungi să te întrebi dacă băieții cuminți au fost vreodată la modă. Noroc cu cărțile foarte vechi (precum Biblia) care ne arată că a existat un astfel de timp.
Acuma, întrebarea e: de ce nu mai sunt, din vremuri imemoriale, băieții cuminți la modă? Oare doctrina despre neprihănirea trupului nu se aplică și la fete, și la băieți? Nu am auzit de vreo enciclică prin care Biserica să fi declarat "Prin revelație divină, decretăm, definim și profesăm că Porunca a Șasea se referă numai la fete și femei, iar castitatea încetează de a mai fi o virtute pentru băieți și bărbați". Dimpotrivă, citind exact enunțul Decalogului, pare că Dumnezeu se adresează în primul rând bărbaților. Însuși cuvântul "virtute" are evidentă legătură cu substantivul "vir, viri", carele se tălmăcește "bărbat". Carevasăzică, sensul primar al termenului "virtute" ar fi "bărbăție". Mda, numai că noi, astăzi, înțelegem cu totul altceva despre "bărbăție" decât "curățenie trupească". De fapt, înțelegem fix contrariul: bărbat adevărat este acela care se culcă cu un număr cât mai mare de fete și femei. Acest atribut ocupă locul central dintr-un portret mai amplu, în care bărbații adevărați beau zdravăn, adică "bărbătește" și vorbesc buruienos. Cam în aceeași logică, am auzit recent într-un comentariu fotbalistic expresia "intrare bărbătească" pentru oprirea violentă a adversarului în drum spre poartă. De fapt, din câte mi-am dat seama, singura diferență dintre "fault" și "joc bărbătesc" este cine o comite. Dacă o fac ai noștri, vorbim despre "joc bărbătesc", pe când dacă o fac adversarii, atunci e fault. Bărbăția ca sacrificiu ? S-avem pardon ! Isus, modelul de bărbat? Dar ce suntem noi, să întoarcem și celălalt obraz, suntem cârpe ? A se scuti !
Dar nu numai bărbații nu mai valorizează în niciun fel propria lor curăție trupească. Paradoxal, nici femeile nu pun vreun preț pe ea. În timp ce curățenia trupească a fetei mai este (tot mai pe alocuri) motiv de laudă, nu am auzit în viața mea vreun băiat lăudat pentru castitatea lui. Acuma, replica cea mai bună care mi s-ar putea da ar fi aceea că noi trebuie să trăim în castitate din alte motive decât acelea de a fi lăudați. OK, așa e! Dar atunci întreb: cum se face că însăși Biserica nu pare a lua prea în serios curăția bărbătească? E calendarul plin de sfinte în dreptul căreia scrie "fecioară". Nu același lucru se întâmplă despre bărbați. Maica Domnului este mai cunoscută sub numele de "Sfânta Fecioară" (Sancta Virgina) decât sub numele ei adevărat, de "Maria". Ei bine, nu se întâmplă chestia asta cu Sf Iosif. " Da, fiindcă era văduv, nu era fecior!" parcă aud. Bine, bine, dar Sf Apostol Ioan, tot văduv era ? Și totuși, nu știm din Sfânta Tradiție că și-a păstrat fecioria până la adânci bătrânețe, fiind ultimul apostol care a trecut dintre vii ? Am auzit tot felul de supranume pentru acest mare sfânt: "Ioan Evanghelistul", "Ucenicul Iubit", "Ioan Teologul" etc, etc. Dar Ioan cel Cast nu am auzit pe nicăieri. Și atunci, din ce motive un băiat al zilelor noastre, care nu e așa de credincios încât să studieze sfânta învățătură și să afle că virtutea curăției este mult iubită de Domnul, iar relațiile sexuale premaritale înseamnă curvie, ar alege să rămână curat ? Nu convine acest lucru nici cercului lui de prieteni, nici chiar propriilor părinți. Ambii, mamă și tată, socotesc ca bun lucru ca băiatul să aibă "experiență". Nici miresei lui nu i-ar conveni, ea va dori mai degrabă să fie ultima, nu prima femeie din viața lui. Hotărât lucru: castitatea bărbătească este, astăzi, o virtute pe cât de rară pe atât de uluitoare și cumva inexplicabilă. Ceea ce o face, cu atât mai mult, dumnezeiască.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 15.04.2012 at 09:42:52.
Reply With Quote