Citat:
În prealabil postat de guardian knight
Aveti,permiteti-mi sa va spun, o interpretare simplista, prea bruta si lipsita de nuante !!!
1). dupa parerea mea, autenticitatea inregistrarii nu poate fi pusa la indoiala decat ca artificiu sofistic,din partea celor ce resimt o puternica afectare pe plan personal si tind astfel sa se auto-insele, prin teza unei masinatiuni oculte ce a premeditat si regizat falsul inregistrarii !
ce mai incolo si incoace, vocile sunt,dupa inflexiunile lor inconfundabile,perfect reale si autentice !
numai daca vrem sa ne mintim, pentru confortul nostru personal, nu admitem acest adevar flagrant !!!
2).un alt aspect central, de data asta ideologico-filosofic,e ca,nu trebuie sa privin, inregistrarea buclucasa ca pe o tentativa de daramare a unor statui de pe piedestale.
greutatea acestor statui,e cu siguranta mai mare, si mai solida ,prin toata opera certificata a vietii lor intregi, decat ne lasa sa ne indoim asupra lor, o boare de vant ce aduce a slabicine si vulnerabilitate omeneasca !!!
3).chiar daca venerabilii parinti,protagonistii inconstienti si sinceri ai inregistrarii buclucase,ar fi fost,asa cum i-a calificat cineva, drept barfitori si carcotasi-ce e asta mai mult decat o dovada de umanitate si pacatosenie,ce-i asemana cu noi ???- chiar daca parintele Arsenie,ar fi facut macar a zecea parte din aluziile aduse ca invinuiri (macar de demonul mandriei sa se fi facut vinovat candva !),nu-l face asta mai aproape de noi, pacatosii,si mai frate cu noi,si mai frate cu insusi Mantuitorul,care si el a avut un moment de ezitare in gradina Ghetsimani ???!!!
In concluzie, pe mine personal, inregistrarea m-a facut ,dimportiva, sa-i iubesc mai mult pe toti protagonistii ei,deoarece s-au dezvaluit in latura lor umana, apropiata de noi cei pacatosi,si nu au aparut ca niste statui rigide ,inflexibile,intangibile si inerte,ci ca niste oameni imbunatatiti psiritual in care pulseaza viata, insa au tins sa se plaseze cat mai dincolo de ea !!!
Nu e asta minunat !
Ar trebui sa pretuim inregistrarea,si sa o interpretam astfel,in mod pozitiv !!!
|
In primul rand va contraziceti spunand ca am o "interpretare simplista" apoi ca interpretarea mea este un "artificiu sofistic". Nu te supara, dar cele doua afirmatii nu se impaca.
In al doilea rand nici nu trebuie sa ne gandim la aparatura sofisticata de modificare a vocilor ca sa explicam un posibil fals. Daca nu ma credeti priviti la emisiunile de divertisment. Este deajuns, pentru ca cei doi nu au voci chiar asa de inconfundabile sau greu de imitat. Daca sunt unii care reusesc sa il imite si pe Adrian Paunesc (Dumnezeu sa-l odihneasca) sau pe alti oameni cu voci mult mai greu de imitat, nu este asa de absurd sa ne indoim de autenticitatea inregistrarii, respectiv sa cerem dovezi suplimentare, mai ales ca inregistrarea este doar audio. Daca era o inregistrare video era alta poveste.
In al treilea rand ai un fel de gandi deloc duhovnicesc si se pare ca habar nu ai de lupta ce o da calugarul, in primul rand cu sine insusi. Ma refer la paza mintii, a inimi, cercetarea gandurilor, spovedania lor. Ori cei care vorbesc ne dau impresia ca au uitat de tot de acestea. Celor care vorbesc le scapa pasarele pe gura una dupa alta, ca si cum mintea lor s-ar asemana cu vacuta care scapa in cucuruz. Pana si cel mai incepator monah nu si-ar permite o asemenea lipsa totala de control a vorbelor si gandurilor.
Bine vad ca tu nu prea iubesti sfintenia. Iti face placere ca oamenii duhovnicesti sa fie asa... cat mai "umani". Am pus ghilimele pentru ca om adevarat esti atunci cand tu esti stapanul propriilor ganduri si vorbe, nu cand te conduc ele pe tine. Iti face placere cand numele unui duhovnic este murdarit, il iubiti mai mult ca nu mai are apoi autoritatea si puterea de a mustra si indrepta. Apoi puteti spune: "Ce imi spui parinte sa nu barfesc ca doar si tu barfesti. Lasa parinte, hai mai bine sa fim prieteni si sa stam si noi la o barfa si la o tuica". Gresesc? Nu zic ca eu nu barfesc, dar ma lupt cu aceasta patima rea si sper ca pana la 80 de ani, cu ajutorul Bunului Dumnezeu si a duhovnicului sa si reusesc.
In al patrulea rand eu am analizat inregistrare cu argumente simple, recunosc. Simple pentru ca asa ne invata Sfanta Scriptura: dupa roade cunosti pomul, pentru ca pomul rau nu poate aduce roade bune (la final tot rele se dovedesc chiar daca la inceput par bune) si nici pomul bun nu va aduce roade rele, respectiv izvorul bun nu va da apa amara nici cel amar nu va da apa dulce. Simplitatea si sinceritatea cu tine insuti si cu cei din jur este iubita de Dumnezeu. Vrasmasii binelui iubesc lucrurile complicate pentru ca sa poata strecura viclenii, sa poata sa pacaleasca, sa poata sa insele, le place amestecatura intre rau si bine ca sa se poata justifica si ei cumva.
In al cincilea rand nu-i vorba de "teza unei masinatiuni oculte". Pur si simplu am vazut eu insumi oameni care sunt in stare sa lanseze povesti total neadevarate. Nu mici minciunele ca sa se scoata. Ci adevarate povesti a caror inventie nu se poate, cel mai adesea, explica rational, ci fie ca o placere diabolica de a vedea pe altii cum se lupta intre ei, fie ca sa vada ce spune unul si altu, fie ca sa se simta ei superiori ca sunt detinatorii adevarului si ceilalti sunt niste orbi lipsiti de inteligenta, fie pur si simplu din rautate interesata sau chiar irationala. Chiar in jurul meu am astfel de oameni, colegi la locul de munca. Eu nu reusesc sa-i inteleg, dar din pacate totusi exista si sunt printre noi si de aceea trebuie sa te inveti sa ceri totdeauna dovezi.
In al saselea rand eu nu am vorbit de conspiratii cum incerci tu sa ma ironizezi pentru ca ceea ce am comentat eu sa para ridicol. Am si eu dreptul sa ma indoiesc si sa cer dovezi clare. De ce imi contesti acest drept? De ce trebuie sa gandim toti cum vrei tu? De ce sa fim toti atat de siguri ca si tine?