Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Pe mine mă interesează dacă abstinența perpetuă după primul sau cel de-al doilea copil este o practică larg folosită de cei care o propovăduiesc, din moment ce familiile ortodoxe pe care le cunosc au, în majoritate, unul sau doi copii.
|
Sunt interesat si eu de raspunul la aceasta intrebare. Imi părea că intrebarea a fost pusă Dlui Demetrius, dar nu v-a raspuns (inca).
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Mesajele lui andreicosmovici sunt proiectate anume pentru a specula prin atente și insidioase formulări intelectuale orice fisură din Cateheză și din cuvântările clericilor cu scopul de a ”căpușa” pornirile instinctuale umane care acționează împotriva Duhului mereu; nu văd în cuvântul lui andreicosmovici acțiunea Duhului Sfânt, ci doar insistență, și-atunci bănuiesc că probabil e plătit de vreo fundație pan-europeană cu ”scopuri” precise de ”organizare familială” pe principiile inalienabile ale drepturilor omului.
|
Nu am experienta despre cum (daca) se raspunde unei abordari precum cea de mai sus, a Dlui Demetrius. Orice om are dreptul sa creada ceva despre cineva, dar este bine sa-si fondeze cat mai bine presupunerile, din cat mai multe surse independente, si sa prezinte aceste surse, sa nu le tina secrete. Nu stiu care ar fi aceste surse, in cazul Dlui Demetrius.
In orice caz, abordari precum cele ale Dlui Mihnea Dragomir sau Ovidiu.B sunt mult mai respectuoase si stimulante intelectual, respecta legile de baza ale dialogului. Le dau drept un exemplu de urmat, dupa parerea mea.
Raman linistit in ce priveste intentiile pentru care am demarat acest topic. Sunt un crestin catolic, practic metoda naturala de reglare a conceptiilor, si sunt preocupat de motivarea teologica si filosofica a metodelor naturale, tocmai fiindca sunt greu de practicat. Lunar, in viata conjugala intervine o perioada de abstinenta totala, care dureaza aprox. 12 - 14 zile, si care se suprapune si cu perioada de fertilitate a femeii, cand chemarea pentru viata conjugala este mai apriga pentru aceasta. Dintr-un anumit punct de vedere, acest post poate fi mai dificil decat cel alimentar, in sensul in care, in timpul postului alimentar, poti totusi sa elimini senzatia de foame, mancand de post. In timp ce, senzatia de dorinta si apropiere trupeasca nu poate fi eliminata cu nimic. Sfintenia nu presupune alterarea naturii umane, ci "supunerea" acestuia unui scop mai inalt. Deci, abstinenta inseamna, la nivel mecanic, scrasnire din dinti, pentru un scop pe care-l consideri mai inalt decat realitatea pentru care te sacrifici.
Un lucru nu inteleg: in acest topic, s-a argumentat ca despartirea placerii actului sexual, de consecintele posibile, este imoral. Este adevarat ca, prin utilizarea metodelor naturale, se desparte unirea trupeasca (placerea) de procreare. Insa, in acelasi timp este respectata porunca lui Dumnezeu, "inmultiti-va", fiindca metodele naturale sunt utilizate doar in perioada in care, obiectiv, nu se poate asuma o noua sarcina. In plus, asa cum sugera si Dl Dragomir, se rezolva o problema destul de spinoasa a familiei: frecventa relatiilor conjugale. Cei care sunt casatoriti stiu despre ce este vorba. Nu conditionezi iubirea conjugala de actul conjugal, dar este cert faptul ca relatiile conjugale ajuta mult in pastrarea unitatii si a bunei dispozitii dintr-o familie. Intreba Dl. Dragomir mai sus, si intreb si eu acum: sa inteleg ca in BOR, cuplurile tinere care nu mai au copii, practica abstinenta totala?
Unde sunt acele cupluri, fiindca as dori sa le intreb cum reusesc sa traiasca asa ceva, si cum reusesc sa compenseze lipsa relatiilor conjugale, din punctul de vedere al unitatii familiei.
De mai multe ori am mai intrebat un lucru:
exista un document oficial al BOR asupra reglarii naturale a conceptiilor? M-as bucura sa existe, fiindca ar insemna ca BOR s-a aplecat asupra acestei probleme, dandu-i o solutie unitara, care sa poata constitui un
reper (inclusiv) pentru duhovnici, clerici, mireni. In lipsa unui astfel de document, ma gandesc ca se ajunge la un fenomen nedorit de "migrare duhovniceasca", adica te duci la duhovnicul care-ti ofera raspunsul care-ti convine. Din moment ce, prin acest sistem, se presupune ca ramane nealterata legatura "verticala": Duh Sfant, duhovnic, credincios.