View Single Post
  #1  
Vechi 25.04.2012, 15:20:32
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
doar că ambele formulate sub forma unor răutăți mascate.
La dv, răutățile sunt fără nicio mască: sunt la vedere.

Citat:
Nu e nevoie să schimbe nimeni canoanele, întrucât ele nu sunt legi, ci repere generale
Deci, dacă nu sunt legi, ci repere generale (recomandări), înseamnă că pot fi încălcate fără pedeapsă. Prin urmare, ortodoxul care are legătură trupească cu ortodoxa de nevastă-sa lunea, miercurea, vinerea, sâmbăta și duminica, precum și marțea și joia când e zi de post sau zi de menstruație sau zi de alăptat copilul, ce ne mai strofocăm aici atâta ? nu este călcător de lege, cel mult călcător de repere generale.

Citat:
El (duhovnicul) nu se substituie Bisericii, fiind chiar Biserica ipostaziată pentru penitent.
Asta e culmea substituției. Deci, duhovnicul pravoslavinic nu se substituie Bisericii, ci e chiar Biserica.

Citat:
Diferențele esențiale dintre cele două creștinisme sunt uriașe, practic vorbim despre credințe diferite.
Mereu am susținut acest lucru. Dincolo de credințele diferite, pe ici pe colo și anume în punctele esențiale, există un ocean de diferențe culturale, care face ca toate să fie văzute diferit.

Citat:
Dar ai și un motiv de bucurie: mulți ortodocși contemporani gândesc astăzi ca niște catolici, pânându-și nădejdea în formule, norme, proceduri etc. și nu în puterea lui Dumnezeu. Dar avem și noi un motiv de bucurie: sunt mulți catolici care gândesc ca niște ortodocși veritabili, aflați în diferite stadii ale procesului dificil de eliberare din schemele ideologice pseudocreștine ale instituției cu sediul central la Vatican.
Înțeleg că meciul e 1:1 ? Mă temeam să nu câștige schemele politice pseudocreștine ale instituției cu sedul central la Moscova.

Citat:
O asemenea formulare poate suprinde un cititor oarecare, dacă e luată în considerare sursa: un catolic ce-și pune nădejea în prestigiul infailibil al unei instituții.
Nu există legi care vin de la Dumnezeu în mod direct, fără o formă sau alta de mijlocire a Bisericii. Hristos a dat Bisericii toată competența sa, în afară de firea divină care nu-i tranzitivă. Să faci o disjuncție între Hristos și Biserică, e cel puțin o abordare contradictorie pentru un creștin al unei grupări ce se condideră pe sine apostolică.
Pozițiile ecleziologice de tipul acesta par să recunoască, indirect, că Duhul Sfânt i-a cam lăsat în treaba lor.

Iată ce spune Hristos :

”Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer.” (Matei 18:18)

Hristos leagă în cer, ceea ce Biserica leagă pe pâmânt, și tot Hristos dezleagă în cer, ceea ce dezleagă Biserica pe pâmânt.
Biserica nu este Cristos, nici Cristos nu este Biserica. După cum o împărăție nu este Împăratul, nici nu există identitate între Împărat și împărăția sa. Uniunea mistică nu înseamnă identitate. Biserica este prelugire a lui Cristos, instrument al Său, mijloc al salvării de care El se folosește. Ea leagă și dezleagă în limitele unui mandat conferit. Modificarea a ceea ce a spus Cristos nu este în limitele mandatului conferit. Biserica trăiește în ascultarea lui Cristos așa cum mireasa trăiește în ascultare față de mire, ori trupul mistic în ascultare față de capul său. Noi credem că, atunci când Capul Cristos spune: "ceea ce Dumnezeu a legat, omul să nu desfacă" îi interzice Bisericii în mod specific să dezlege o Taină a Căsătoriei, și, prin aceasta, toate Tainele, fiindcă toate sunt făcute, de fapt, de Cristos.

Citat:
Toate Sfintele Taine se instituie prin mijlocirea Bisericii, fără excepție.
Prin urmare, Biserica, în virtutea puterii ei de a lega și dezlega, ar putea institui o a opta taină ? Sunt curios dacă veți împinge alienarea până aici.

Citat:
Aici ideologia catolică utilizează standardul dublu, deoarece obsesia pentru imutabilitatea sacramentulului căsătoriei nu o regăsim și în cazul preoților caterisiți, cărora li se ia ”darul” primit prin hirotonie
De unde ați tras această concluzie răuvoitoare ?

Citat:
sau ereticilor care sunt lipsiți de darurile dobândite prin sacramentul botezului.
Care daruri ? Botezații rămân botezați orice ar face. Ereticilor, marca primită la Botez la va atârna ca o piatră de moară. De aceea, Biserica Catolică nu se grăbește să boteze copiii (sănătoși), decât dacă există garanții rezonabile că vor fi crescuți în Cristos. Dacă nu există asemenea garanții din partea părinților și (sau) nașilor, preoții catolici amână rBotezul până când asemena garanții pot fi furnizate, până când copilul la vârsta înțelegerii cere el însuși Botezul sau până când este într-un pericol iminent de a muri nebotezat. De ce ? Tocmai fiindcă mai aspru decât infidelii vor fi judecați ereticii, schismaticii, apostații și excomunicații. Aveți grijă să nu fiți printre aceștia!

Citat:
Tot eșafodajul apolegetic catolicist care apară presupusa valoare eternă a sacramentelor are la bază o argumentație șubredă, o inepție superintelectualizată, de altfel specialiatea casei la vaticanezi.
În acest pasaj, se vede strălucirea tristă a răutății dv, despre care v-am vorbit la începtul mesajului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 25.04.2012 at 15:24:03.
Reply With Quote