Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Dacă merg mai departe, nu e păcat explicit, dar poate fi o neînfrânare, adică... desfrânare. La fel ca în toate cazurile din care nu pot rezulta sarcini.
|
Domnule, ceva este sau nu este păcat. Nu există păcate implicite și păcate explicite. Așadar, înțeleg că legătura trupească cu o soție care e la menopauză o considerați neînfrânare, adică desfrânare. Adică păcat capital. Probabil că aceeași este părerea dv și în cazul în care menopauza este indusă chirurgical, ca să rămânem în aceeași logică. Cunoașteți, probabil, cazuri de femei nevoite să recurgă la asemenea tratamente chirurgicale radicale. Să presupunem că femeia are doar 25 de ani și s-a măritat de 2 ani. Din păcate, o infecție genitală a impus histerectomia (scoaterea uterului). Să înțeleg că o familie în care a apărut asemenea situație trăiește în desfrânare dacă cei doi soți mai au, vreodată, legătură matrimonială ? Realizați absurdul unei asemenea susțineri ? Realizați că Biserica dv, de la cuvântul Domnului "vor fi împreună un trup" a ajuns la "numai marțea și joia" și la "niciodată după menopauză", numind contrariul "desfrânare" ?
Citat:
29. Si pe aceasta v'o spun, fratilor: Ca de-acum vremea se scurteaza, asa ca si aceia care au femei sa fie ca si cum n'ar avea; (1Cor7,29)
|
După cum știm din orice revistuță de comentarii biblice, citatul de mai sus a fost în contextul în care Sf Paul credea în iminența celei de a doua veniri.
Rupt de acest context, atribuind așadar aplicabilitate universală acestui comandament al Apostolului, reiese că nu mai avem voie nici marțea și joia (când nu e post sau alăptare, desigur), ci că trebuie, toți creștinii care "au femei", să trăiască în abstinență perpetuă. Așa procedează ortodocșii practicanți ? Sau una se spune că trebuie făcut, și alta se face în familiile lor ?
Citat:
"Atunci a zis Iuda către Onan: "Intră la femeia fratelui tău, însoară-te cu ea, în puterea leviratului, și ridică urmași fratelui tău!" Știind însă Onan că nu vor fi urmașii ai lui, de aceea, când intra la femeia fratelui său, el vărsa sămânța jos, ca să nu ridice urmași fratelui său. Ceea ce făcea el era rău înaintea lui Dumnezeu și l-a omorât și pe acesta." (Facere. 38,8-10) - este aceeasi idee cu aceea a reglarii "naturale" a conceptiei si anume A NU DA NASTERE DE PRUNCI CAND VREA DUMNEZEU
|
Dar nu este de loc aceeași idee. Asemenea confuzie mă face să cred că nu ați înțeles mare lucru din doctrina catolică.
În cazul lui Onan, are loc un act sexual. Exact inversul este valabil în cazul planificării familiale. În cazul lui Onan, păcatul a fost consumat în momentul producerii actului ilicit însuși. Întrebare: când este consumat ceea ce susțineți a fi păcat în cazul planificării familiale ?