View Single Post
  #20  
Vechi 29.04.2012, 17:57:16
blue_sky's Avatar
blue_sky blue_sky is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 03.01.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 15
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Ma bucur tare mult pentru ce povestesti.

Or jertfa euharistica, scopul liturghiei, se realizeaza la fel in orice biserica ortodoxa, mai mult sau mai putin dotata tehnic, vocal, material sau mai stiu eu cum.


Da, "Ingerul a strigat" se canta de la Inviere pana la Rusalii, in loc de "Cuvine-se cu adevarat", imediat dupa momentul prefacerii painii si a vinului in Trupul si sangele Domnului". Se mai canta / recita si la Utrenie.
Iata si varianta in greaca: http://www.youtube.com/watch?v=drlCTaZx-5Q

Ma bucur si eu pentru ce scrii. Ai mare, mare dreptate !
Multumesc pentru link si precizari. Doamne ajuta !

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Imnul ”Îngerul a strigat” înlocuiește obișnuitul axion athonit (panortodox astăzi)”Cuvine-se cu adevărat...”, de la Înviere și până la Înălțare, mai exact până la odovania Învierii Domnului, din ajunul Înălțării, când Biserica a rânduit o desfășurare liturgică aproape identică cu cea din Săptămâna Luminată.
Originea paraaxionului pascal o identificăm într-o istorisire străveche de origine apocrifă, omologată de Biserică, conform căreia îngerul care a prăvălit piatra mormântului (identificat a fi Gavriil, solul lui Dumnezeu) i-a adresat Maicii Domnului următoarele cuvinte: ”Curată Fecioară, bucură-te! Și iarăși zic: bucură-te! Că Fiul tău a înviat a treia zi din mormânt. ”.
Imnul pascal închinat Maicii Domnului este de fapt format dintr-un stih (Îngerul a strigat celei pline de har: Curată Fecioară, bucură-te! Și iarăși zic: bucură-te! Că Fiul tău a înviat a treia zi din mormânt.) și un irmos (Luminează-te, luminează-te noule Ierusalime, că slava Domnului peste tine a răsărit. Saltă acum și te bucură Sioane! Iar tu, curată Născătoare de Dumnezeu, veselește-te întru învierea Celui născut al tău.), fiind la origine o piesă imnografică obișnuită a Canonului Învierii alcătuit de Sfântul Ioan Damaschin. Irmosul este compus dintr-o parafrază din proorocia lui Isaia (cap 60, verset 1 ”Luminează-te, luminează-te, Ierusalime, că vine lumina ta, și slava Domnului peste tine a răsărit!”) și alte parafraze, din proorocia lui Zaharia de exemplu (2:14 ”Bucură-te și te veselește, fiica Sionului, căci iată Eu vin să locuiesc în mijlocul tău, zice Domnul” ) etc. , citite în tălmăcirea paulină din Evrei 12:22 (”Ci v-ați apropiat de muntele Sion și de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc și de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească” ș.u).
Multumesc si tie pentru utila explicatie! M-ai cam pierdut pe la termenii tehnici :) dar am retinut esentialul... si, reascultand cantarea azi la slujba, imi pastrez parerea: e cea mai frumoasa cantare pe care am ascultat-o !

Citat:
În prealabil postat de Mihaela19 Vezi mesajul
ai ascultat pe Pr. Marian Mărcuș? are o voce...deosebita. imi place sa il ascult...il ascult zi lumina.
Aici trebuie sa-i multumesc lui Mihai pentru ca el mi l-a scos in cale-ca sa zic asa.
muzica, versurile ... iti ajung la suflet, te linistesc si parca te inalta...
Multumesc pentru sugestie. L-am cautat pe youtube (inainte sa vad linkul de pe triulilu) dar, iertata-mi fie indrazneala de a-l judeca, nu mi-a placut deloc atitudinea dansului. Gesturile din videoclipuri par dramatice, teatrale, nu tocmai potrivite unui preot, parca asistam la o piesa de teatru vizualizandu-le. De ce nu are si Marian Moise videoclipuri avandu-l in prim-plan, de ce pe youtube se gaseste doar vocea, nu si fata sau gesturile teatrale? De ce are dl Moise smerenie si dl Marcus nu? Corectati-ma daca gresesc...
__________________
Sunt o oaie rătăcită, în căutarea lui Dumnezeu...
Reply With Quote