Citat:
În prealabil postat de JoyDivision
Pai atata stim, ca vor fi trupuri ceresti; parerea mea este sa nu speculam deoarece nu avem indicii clare despre acele trupuri ceresti, chiar apostolul spune ca nu stie cum vor fi acele trupuri (1 Ioan 3:2). Nu am gasit nimic in Scripturi care sa-mi sugereze ca viitoarele trupuri ceresti vor avea ceva uman. Stiu ca Pavel zice ca "al doilea om e din cer", insa o spune asa ca sa se faca inteles. Cand vom locui in Paradis, nu vom avea nimic uman in noi.
|
Daca cei mantuiti nu vor avea nimic uman in ei, atunci carei specii vor apartine?
Ca n-ai gasit tu in Scriptura detalii specifice, e una. Insa de aici si pana la a afirma cu atata siguranta de sine, ca trupurile ceresti ale oamenilor nu vor avea nimic uman, e cale lunga si n-are nici in clin, nici in maneca cu Scriptura. Ba din contra, o contrazice.
Esti liber sa ai propria hermeneutica dupa care sa interpretezi Scriptura, dar e bine sa precizezi ca concluzia pe care ai prezentat-o e doar o parere personala.
Daca ti-ai propus sa tot contrazici Scriptura si insusi obiectivul final al lucrarii lui Dumnezeu, eu, una, nu-ti pot sta impotriva. Be my guest!
Afirmand sub diverse forme, ineptia ca trupurile ceresti ale celor mantuiti, ba vor fi trupuri ingeresti, ba nu vor avea nimic uman in ele, iar pe al topic, spuneai si despre Hristos ca acum e doar duh nevazut, nu faci decat sa te impotrivesti lui Dumnezeu si scopului pentru care El S-a intrupat, a inviat si
S-a inaltat la cer. Cu tot cu trup uman. Retine, te rog, S-a inaltat la cer cu tot cu trup uman.
Nu trebuie sa speculeze nimeni, nimic, ci e crystal-clear din Scriptura ca Dumnezeu, de aceea si-a luat trupul uman al firii umane, din Fecioara Maria, ca sa-l uneasca cu firea Lui divina, si prin unirea asta, trupul uman material sa devina trup spiritual, indumnezeit.
Dar nu pentru ca ii lipsea Lui un trup uman, nu de aceea S-a intrupat, ci pentru ca odata restaurat si indumnezeit de El, sa ni-l dea noua inapoi, sa
ni-l insusim noi prin euharistie. Nu pentru El a facut asta, nu Lui ii lipsea un trup uman indumnezeit. Obiectivul asta al indumnezeirii ii fusese destinat lui Adam si urmasilor lui. Din unirea din ce in ce mai profunda cu Dumnezeu, atat latura lui nemateriala sa se indumnezeiasca, dar si trupul lui, facut din materie organica, sa devina trup indumnezeit. Insa Adam n-a reusit asta. Si de aceea, Dumnezeu insusi ne-a aratat El cum se face si cum se ajunge la indumnezeirea asta a umanului.
Dupa ce a indumnezeit si trupul facut din materie, Hristos S-a inaltat la cer cu tot cu trupul firii noastre umane, insa pnevmatizat, indumnezeit (vezi in Evanghelii si Faptele Apostolilor, relatarile de dupa Inviere si despre Inaltarea la cer).
Ce inseamna asta? Ca umanul (ca fire, natura, specie) e din nou in starea unde fusese pus de Dumnezeu cand l-a creat pe Adam.
Or, din afirmatia ta eronata cum ca trupurile ceresti ale celor mantuiti nu vor avea nimic uman, reiese obligatoriu concluzia falsa ca nici trupul paradisiac al lui Adam nu a avut nimic uman in el.
Nu stiu cum s-ar putea numi erezia asta. Or, trupul acela paradisiac al lui Adam e tocmai prima treapta a umanului. Iar treapta cea mai de sus a umanului, e cea la care a ajuns Dumnezeu. In Persoana divino-umana a lui Hristos.
Alta erezie la care duce afirmatia ta, sau mai degraba, afirmatia ta vine din erezia monofizita, ar fi ca, odata inaltat la cer, Hristos nu are doua firi: divina si umana.
Or, asta ar fi insemnat ca Dumnezeu sa se fi des-trupat, sa fi renuntat la firea umana pe care a purtat-o pe pamant 33 de ani, dupa care sa fi devenit iar ceea ce fusese inainte de intrupare, adica una dn Persoanele Sfintei Treimi, avand doar fire divina, nu si umana.
Ai cunostinta cumva ca Hristos ar fi renuntat la firea umana? Biserica lui Hristos e straina de un asemenea non-sens.
Ea afirma altceva: ca Hristos e unica Persoana din Univers care are doua firi, ca firea umana pe care si-a luat-o, nu s-a anulat, nu s-a topit, ci s-a transfigurat si indumnezeit.
Faptul ca trupul lui Adam inainte de pacat era diferit de trupul pe care l-a avut dupa ce a fost izgonit, trup pe care l-am mostenit toti, asta e cu totul altceva. Despre
constitutia edenica versus
constitutia post-edenica am amintit, en passant in postarea pt. domnul Dragomir. E un subiect foarte interesant de antropologie crestina.
Revenind. Pe scurt.
Hristos, indumnezeind firea umana (cu tot cu trup), nu a facut altceva decat sa termine treaba pe care o avusese de facut Adam si urmasii lui in paradis, daca ar fi ramas acolo.
Hristos a indumnezeit firea umana, cu trup uman cu tot, si a dus-o din nou acolo de unde se auto-exclusese,
Hristos a dus firea umana in cer atunci cand S-a inaltat cu tot cu trupul uman, dupa 40 de zile de la Inviere.
Cum zici tu, ca trupurile ceresti nu vor mai avea nimic uman?
Din contra!
De abia odata ajuns din nou in legatura deplina cu firea divina, de abia din acel moment, umanul e pe fagasul lui firesc.
Umanul nu se poate defini ca firesc decat in relatie cu divinul. De abia atunci se arata umanul in toata splendoarea lui! De abia atunci umanul se poate numi uman! Cand va fi unit cu divinul.