Subiect: Focul iadului
View Single Post
  #337  
Vechi 06.05.2012, 21:29:33
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Înainte de toate, vreau să te felicit că ai "activat" raționalul din tine!

Din păcate, ai ratat răspunsul la întrebarea de 100 de puncte...

Păi acesta e un argument în favoarea continuității sabatariene! Sabatul nu putea fi decât ziua a șaptea, nu "una din șapte" cum încearcă doamna Ioanna să ne demonstreze. Iar această contabilitate săptămânală s-a menținut timp de cel puțin 4.000 de ani (de când există evreii pe planetă) fără putință de greș. De aceea zice Porunca Domnului: "Adu-ți aminte...".

Încăpățânarea cu care continuă să existe poporul evreu și consecvența cu care măsoară ei săptămâna este o dovadă vie că sistemele cronologice se suprapun - cel puțin pe segmentul săptămânal.

Sistemul săptămânal nu are nicio legătură cu calculele astronomice, el nefiind legat nici de Lună ca pentru lună, nici de Soare ca pentru an. El are legătură doar cu consecvența cu care credinciosul își "aduce aminte" să sfințească ziua pe care Dumnezeu Însuși a sfințit-o și a binecuvântat-o.

Egiptenii aveau săptămâna de 10 zile (nu de 5), deci Moise nu avea cum să folosească calendarul egiptean pentru a calcula sabatul Domnului.

Încă o dată: ciclul săptămânal nu are nicio legătură cu luna, ori cu anul calendaristic ori astronomic.

Nici Paștele evreesc nu are legătură cu sabatul zilei a șaptea, el necăzând în aceeași zi a săptămânii în fiecare an (precum Paștele ortodox).
Eu ți-am recomandat să mai cercetezi lucrări de cronologie, nu să-mi vii cu afirmații fără o argumentare temeinică. Organizarea timpului ține de astronomie și convenție socială, nu are valoare imuabilă.
Dacă erai documentat câtuși de puțin, știai faptul că sabatul esenian nu corespundea cu sabatul saducheilor și fariseilor, prima zi a săptămânii fiind miercuri (gregorian) și ziua a șaptea, marți (gregorian). Calendarul esenian, spre deosebire de al cel al saducheilor și fariseilor, nu era variabil, iar sărbătoarea paștelui cădea mereu într-o zi de miercuri (gregorian). Ca să nu mai spun că esenienii considerau calendarul oficial al evreilor contaminat de influențe păgâne infiltrate în mozaism în timpul captivității babiloniene, fapt confirmat de cercetările științifice contemporane.

Tu te lipești de o eroare frecventă a oamenilor dintotdeauna, în momentul proiectezi retrospectiv convenții umane din prezent, în epoci istorice organizate de alte convenții, total diferite.
Însă substanța argumentației mele este concentrată pe faptul evident că adventiștii sacralizează absurd o zi stabilită prin convenție umană, și nu odihna poruncită de Dumnezeu poporului evreu.
Prin urmare n-ar fi o exagerare dacă dacă aș spune că adventiștii se închină lui Cronos (zeul grec al timpului), nu adevăratului Dumnezeu.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)