View Single Post
  #957  
Vechi 15.05.2012, 02:54:18
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 18

C. DAR CUM APAR ACESTE STIGMATE?


1. ÎNSCENĂRILE TRUPEȘTI ALE DIAVOLILOR LA CEI VII


Iată ce ne zice Sfântul Ioan Casian despre ce poate face diavolul, din punct de vedere trupesc, la cei vii (Convorbiri Duhovnicești VII,12 pag. 420-421):

IX.
Ghermanus. Care este, vă rog, această tovărășie atît de strînsă și de adîncă între suflet și duhurile rele, încît par nu numai apropiate, dar chiar unite ? Ele îi vorbesc pe nesimțite, se strecoară și-I insuflă ce vor, îl fac să se gîndească la ce le place-lor, și este între ele atîta unitate, încît fără harul lui Dumnezeu aproape că nu se poate deosebi, ce vine din îndemnul lor și ce pornește din voința noastră.
X.
Serenus. Nu este de mirare că un duh se poate uni pe nesimțite cu alt duh, care-și exercită forța de a îndemna spre cele ce-i plac lui. Există și între ele, ca și între oameni, oarecare asemănare și înrudire de substanță, astfel că definiția care se dă despre natura sufletului se potrivește și pentru ele. Dar nu se poate în nici un chip ca ele să se întrepătrundă și să se unească în așa măsură, încît unul să-I cuprindă pe celălalt. Numai Dumnezeu are această însușire.
XI.
Ghermanus. Socotim că această afirmație nu se potrivește cu ceea ce vedem că se întîmplă cu cei care, fiind stăpîniți de duhuri necurate, vorbesc și fac lucruri fără să știe. De ce să nu credem deci căi sufletele lor sînt unite cu acele duhuri, cărora le-au devenit oarecum mădulare, părăsindu-și starea lor naturală și căpătînd mișcările și simțirile acelora în așa măsură, încît glasul, gesturile, voința nu mai sînt ale lor, ci ale duhurilor necurate ?
XII. .
Seienus. Definiția noastră nu este în contradicție cu ceea ce spuneți că se întîmplă cu energumenii care, răpiți fiind de duhuri necurate, vorbesc și fac ceea ce nu vor, sau sînt siliți să spună ceea ce nu știu. Este foarte sigur că această înrîurire a duhurilor nu se exercită într-un singur mod. Unii sînt astfel insuflați, încît nu știu ce fac și ce vorbesc, dar alții știu și țin minte după aceea ce au făcut și ce-au spus. 2. Nu trebuie să credem că pătrunderea duhului necurat se petrece în așa fel, încît el să se contopească cu substanța sufletului și să se unească cu aceasta înlocuindu-1 și vorbind așadar el prin gura celui suferind. Nu trebuie crezut în nici un chip că pot face ei aceasta. Că nu printr-o micșorare a sufletului, ci prin slăbirea trupului se întîmplă aceste lucruri se poate înțelege ușor. Duhul necurat intră în acele membre în care se găsește puterea sufletului și, impunîndu-le o greutate nemăsurată' și de nesuferit, cufundă și înăbușă într-o întunecime foarte deasă puterile minții. 3. Vedem că uneori se petrec lucruri asemănătoare și din cauza vinului, sau a febrei, sau a unui frig prea mare, sau din alte cauze din afară. Diavolul, care căpătase puterea asupra trupului lui Iov, a fost oprit de Domnul să intre și în sufletul acestuia, cum se vede; din cuvintele : «Iată, îl predau în mîinile tale, dar păzește-i sufletul», adică să nu-i iei mintea slăbindu-i locuința sufletului, să nu-i întuneci inteligența și înțelepciunea cînd el îți rezistă, înăbușind cu greutatea ta partea principală a inimii lui."



Iată ce citim în Filocalia 1, cuv. 68,72-73, Evagrie Ponticul:

68. Când pismașul diavol nu poate mișca memoria în vremea rugăciunii, atunci silește starea humorală a trupului să aducă vreo nălucire ciudată înaintea minții și să o facă pe aceasta să primească o anumită formă.
Iar mintea având obiceiul să petreacă în cugetări, ușor se încovoaie Și astfel cel ce se silește spre cunoștința nematerială și fără formă, e amăgit, apucând fum în loc de lumină.[…]
72. Când, în sfârșit, mintea se roagă cu curătie și fără patimă, nu mai vin asupra ei dracii din partea stânga, ci din cea dreaptă. Căci îi vorbesc de slava lui Dumnezeu și îi aduc înainte vreo formă din cele plăcute simtirii, încât să-i pară că a ajuns desăvârșit la scopul rugăciunii Iar aceasta a spus-o un bărbat cunoscător că se înfăptuește prin patima slavei deșarte și prin dracul care s-a atins de creier.
73. Socotesc că dracul, atingându-se de creier, schimbă lumina minții, precum voiește. In felul acesta este stârnită patima slavei deșarte spre gândul de a face mintea să se pronunțe cu ușurătate, prin păreri proprii, despre cunoștința dumnezeiască și ființială. Unul ca acesta nefiind supărat de patimi trupești si necurate, ci înfățișându-se — zice-se — cu curăție, socotește că nu se mai petrece în el nicio lucrare protivnică. De aceea socotește arătare dumnezeiască, lucrarea săvârșită în el de diavolul, care se folosește de multă pătrundere și, prin creier, schimbă lumina împreunată cu el și îi dă, precum am spus, forma care vrea."



Iată ce citim în viața Sfântului Macarie Egipteanul despre cum poate preface diavolul pe unul viu să pară altceva (ce lucru greu așadar să-l perforeze ca să arate în trup hula că ar mai putea avea cineva semnele de identitate care sunt numai ale lui Hristos: rănile Lui):

„Un egiptean iubitor de păcate, fiind rănit de pofta păcatului spre o femeie străină, frumoasă la chip, dar neputînd s-o plece spre desfrînare, pentru curăția ei și pentru cinstea și dragostea pe care o avea pentru bărbatul său, s-a dus la un fermecător, rugîndu-l ca să facă pe femeia aceea să-l iubească; ori cu farmecele sale să facă pe bărbatul ei ca s-o urască și s-o gonească; fermecătorul acela a luat multe daruri de la egiptean și a făcut obișnuitele sale meșteșugiri, sîrguindu-se cu multe farmece ca să înșele pe acea femeie curată, spre desfrînare.
Apoi neputînd să înduplece mintea ei cea nemișcată spre acea faptă rea, a fermecat ochii celor ce căutau la dînsa; și a făcut așa ca tuturor celor ce o vedeau să li se pară că nu este femeie cu față de om, ci animal parte femeiască; deci, intrînd bărbatul în casă, cînd a văzut-o întru asemănare de animal, s-a spăimîntat, și nu pricepea ce este, pentru că vedea că pe patul lui se odihnește un animal. Vorbea cu dînsa și nu putea să audă nici un răspuns, decît numai o vedea mîniindu-se. Însă știa că este femeia lui și a cunoscut răutatea pizmașului, cum că era prefăcută de oameni răi întru asemănare de dobitoc, de care lucru era în mare mîhnire și plîngea.
Chemînd preoți în casa sa, le-a arătat pe femeia lui, dar nici aceia nu puteau cunoaște ce avea: cum și pentru ce s-a prefăcut în animal. Căci și ochii acelora ca niște fermecați vedeau animal; și trecuseră trei zile de cînd i se făcuse ei aceasta și nici un fel de hrană nu primea, pentru că nici ca animalul nu primea fîn, nici ca omul nu putea să mănînce pîine. Apoi, bărbatului ei i-a venit în minte s-o aducă în pustie, la Cuviosul părinte Macarie.
Deci, punînd pe dînsa frîul ca pe un animal, s-a dus, luînd după sine pe femeia sa întru asemănare de animal. Pe cînd se apropia de chilia cuviosului, frații ce stăteau afară, au început a cîrti asupra lui, întrebîndu-l pentru ce vrea să intre în mînăstire cu acel animal? Iar el a zis către dînșii: "Am venit aici, ca animalul acesta să cîștige mila de la Domnul cu rugăciunile Sfîntului Macarie".
Și întrebîndu-l monahii: "De ce pătimește?" Omul a zis: "Acest animal pe care îl vedeți este femeia mea și cum s-a prefăcut nu știu; iată acum sînt trei zile de cînd nici un fel de hrană nu gustă nicidecum". Iar frații auzind acestea, au mers să spună sfîntului, căruia acum i se descoperise și se ruga lui Dumnezeu pentru dînsa.
Frații spunîndu-i despre acest lucru și arătîndu-i dobitocul cel adus, sfîntul a zis către dînșii: "Voi singuri sînteți dobitoace, de vreme ce aveți ochi răi, iar ea precum este făcută, așa rămîne femeie și nu este schimbată întru altă fire; ci așa se pare ochilor voștri cei înșelați de farmece". Deci, sfințind apă, a turnat pe capul ei, rugîndu-se, și îndată a făcut-o să fie în chipul său cel dintîi; încît toți cei ce căutau la dînsa au văzut-o că este femeie, cu față de om.
Apoi, poruncind să-i dea ei să mănînce, a făcut-o femeie sănătoasă. Și au mulțumit lui Dumnezeu, bărbatul și femeia, cum și toți cei ce vedeau această minune. Apoi, sfîntul a învățat pe femeie, ca adeseori să meargă la sfînta biserică și să se împărtășească cu preacuratele lui Hristos Taine; căci pentru aceea, zicea el, a venit asupra ta acea ispită, fiindcă cinci săptămîni au trecut, de cînd ai fost părtașă dumnezeieștilor Taine. Astfel învățîndu-i și sfătuindu-i pe amîndoi, i-a liberat în pace. Asemenea și o altă fecioară, prefăcută în animal de vrăjitori, aducînd-o părinții ei la sfîntul, a tămăduit-o cu rugăciunea. Iar pe o altă fecioară, plină de răni, prin ungerea cu untdelemn sfințit, a făcut-o sănătoasă.”


Fecioara de mai sus trăia printre creștinii sănătoși din veacurile primare care nu erau îmbătați de superstiții eretice că rănile ar avea ceva sfânt ci le luau ca pe ceea ce și sunt: boală. De aceea au și chemat pe Sfântul Macarie să o vindece. Ce s-ar fi făcut însă biata fecioară dacă trăia printre papiștii de azi care ar fi venit, cu presă cu tot, să-i cinstească bubele ca pe "sfinte moaște vii"? N-ar fi preferat ea mai bine să moară decât să renunțe la faima ei? Fără numai dacă ar fi fost vreo ortodoxă smerită, adică autentică, să fi sesizat îndrăcirea...

Ce e greu diavolului, care preface pe oameni în animale sau îi umple de răni, să le dea și stigmate, dacă la cei ce nu vor acestea le dă răni (silindu-i fiindcă îl slobozește Dumnezeu spre a-i chema pe oameni la pocăință). Cei ce-și doresc însă cu ardoare slava deșartă neîncetat, invocă astfel demonii pe care îi iubesc, fiind de-un dor cu ei, și le dau astfel dreptul să facă ce vor cu ei! Sărmanii papiști, răniți de moarte de slava lumii acesteia deșarte și putrede!!!

Hristos a înviat!

Va urma cu
2. ÎNSCENĂRILE TRUPEȘTI ALE DIAVOLILOR LA CEI MORȚI
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 15.05.2012 at 03:01:28.
Reply With Quote