Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Si eu va cerusem sa incercati sa cititi scrisoarea catre Thomas Merton.Acolo este explicat totul pe larg.
|
Spuneți că scrisoarea unui preot ortodox către un călugăr catolic este document magisterial ? Se vede că avem concepții deosebite despre ce înseamnă "bază doctrinară". Noi (catolicii) credem că bază doctrinară înseamnă: Biblia, Sfânta Tradiție, Episcopii și Liturgia. După părerea noastră, Biserica nu este condusă de călugări și presbiteri, ci de cei care sunt în mod deplin urmașii Apostolilor: episcopii. Corespondența (privată sau deshisă) dintre presbiteri acatolici și călugări catolici nu poate fi considerată, în mod serios, ca fiind act apostolic.
Totuși, de dragul ipotezei, să cercetăm un pic cele citate de dv: repede vom constata falsitatea unui astfel de punct de vedere:
[quote]
De exemplu :
"Biserica este în societate, deoarece oamenii sunt în societate,
dar scopul Bisericii este de transformare a indivizilor, nu al societatii. Este un lucru bun, dacă o societate și un guvern profeseaza Creștinismul autentic, daca instituțiile sale sunt informate de către Creștinism, deoarece se da un exemplu oamenilor care sunt o parte a acelei societăți ,
dar o societate Creștină nu este un scop în sine, ci pur și simplu un rezultat al faptului că oamenii creștini trăiesc în societate."
Așa să fie, oare? Ce vedem, de fapt? Vedem o Românie în care covârșitoarea majoritate se declară creștini. 86 % la sută se declară ortodocși. 5 % catolici. Segmente de oameni care își spun creștini și fac parte din culte neoprotestante sunt în plină dezvoltare. Și ce-i cu asta ? Aveți impresia că România este o societate creștină ? Sunt legile care se dau pe bandă rulantă, legi creștine ? Este legea care permite uciderea copiilor fără apărare, o lege creștină ? Sunt legile care dau familiilor lovitură după lovitură, legile care dezinncriminează adulterul, legile care fac posibil divorțul la notariat și atâtea latele, legi creștine ? Nu, nici pe departe. Deci, iată că nu este suficient ca societatea să fie compusă în majoritate din creștini, nici ca guvernul să fie alcătuit din botezați care frecventează biserica. Până ce legea lui Dumnezeu nu devine normă, până ce morala creștină nu devine fundament, nu putem vorbi de "societate creștină". Răspunzând poruncii divine, Biserica cheamă la convertire nu doar oamenii, indivizii, ci cheamă la convertire popoarele. Cristos nu este rege numai al inimilor noastre, ci rege real. Lumea poate să îl încoroneze pe El, sau poate să îl încoroneze pe Adversar. A treia posibilitate nu există: "cine nu adună cu Mine, risipește". O societate care va fi construită pe orice altceva decât pe Cristos va fi construită pe nisip.