View Single Post
  #77  
Vechi 17.05.2012, 02:12:46
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mari28 Vezi mesajul
Am apelat la acest forum ca sa primesc ajutor de la oamenii Domnului ... oameni care unii vad ca imi spun ca daca eu cred ca sunt varjita sa cer ajutor unui preot , duhovnic iar altu care imi zice sa nu cred in vise , vraji , vedenii ... atuci ma intreb ... daca visam pe Fecioara Maria ... sau in inger sau un sfant ..ce trebuia sa fac ..sa ignor si sa nu cred ca mi-a aparut in vis ... e o vedenie ..avand in vedere ca necuratul ia forma la orice si oricui ... credeam ca oamenii lu Dumnezeu ma pot lumina dar mai rau ma bagati in ceata ... de aceea imi pare rau ca tre sa sa spun dar eu nu ma pot baza decat pe D-zeu si pe mine ... absolut niciodata D-zeu nu si-a intors fata de la mine si ma ajutat de fiecare data ... poate unii cred ca mi-a dat sau mi-a facut ..nu ... mi-a insuflat raspunsuri .. mi-a aratat calea buna ... nu a fost ajutor material .. intotdeauna spiritual .... mi-a dat forta ..ma ajutat sa imi gasesc raspunsuri la intrebari .. si sper sa imi gasesc acum raspunsul la urmatoarea intrebare ... ce m-o fii mancat pe mine sa scriu pe forum .. puteam pur si simplu sa am discutii de genu cu frate-miu care e ateu convins si care se cearta cu absolut oricine ca nu exista D-zeu si ca nu exista vraji sau vise prevestitoare ... macar la el stiam la ce raspunsuri sa ma astept ... pot spune ca sunt dezamagita .. macar acuma stiu ... Doar la Dumnezeu gasesc raspunsuri ...
Intrebat ce sunt visele si vedeniile si care este deosebirea intre ele, Parintele Cleopa spune:

"Va raspund cu cuvintele Sfantului Ioan Scararul, care zice: " Visul este miscarea mintii in vremea nemiscarii trupului. Iar nalucirea (vedenia falsa)este amagirea ochilor cand doarme cugetarea. Nalucirea este iesirea mintii cand trupul vegheaza. Nalucirea este o vedere a ceva fara ipostas (nereal)" (Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, p. 75). Iata dar ce sunt visele si vedeniile. Ele sunt de doua feluri: vise si vedenii bune si rele. Iar deosebirea dintre ele este aceasta: Visele si vedeniile bune sunt de la Dumnezeu, prin care se descopera voia Lui cea mare, numai la cei ce sunt cu totul desavarsti si sfinti si care fac poruncile Lui, precum a fost dreptul Iosif, caruia i s-a aratat Arhanghelul Gavriil in vis, poruncindu-i sa fuga cu Pruncul Iisus si cu Fecioara Maria in Egipt. Visele bune vin de la ingeri si ne amintesc de moarte si de osanda, iar dupa ce ne desteptam, ne indeamna la rugaciune si la pocainta. Dimpotriva, visele si nalucirile rele sunt de la diavoli, prefacuti in ingeri de lumina sau in sfinti, care ne amagesc prin somn ca suntem buni si vrednici de rai, iar dupa ce ne desteptam " ne scufundam in mandrie si bucurie " ( Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, p. 76).

Spune Sfantul Ioan Scararul ca " cel ce crede in vise este asemenea celui ce alearga dupa umbra sa si incearca s-o prinda ". Tot el spune, ca " diavolii slavei desarte sunt in visuri prooroci. Ei inchipuiesc, ca niste vicleni, cele viitoare si ni le vestesc mai dinainte. Iar daca se implinesc vedeniile ne minunam si ne mandrim cu gandul, ca si cum am avea darul inaintevederii (proorociei). Cei ce asculta de diavolul, acestia s-au facut adeseori proorocimincinosi ". Si mai departe zice: " Diavolii nu stiu nimic din cele viitoare, dintr-o cunostinta de mai inainte, caci si doctorii pot sa ne spuna moartea de mai inainte ". Apoi incheie, zicand: " Cand incepem sa credem in visele diavolilor, ei isi bat joc de noi, chiar si cand suntem treji. Cel ce crede visurilor si nalucirilor din somn este cu totul necercat. Iar cel ce nu crede nici unora este filosof ( Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, pag. 76). Deci, este pacat sa credem in visuri si vedenii, ca prin acestea ne amagesc foarte usor diavolii si ne arunca in pacatul cel cumplit al mandriei si slavei desarte, cand omul se increde in sine mai mult decat in cuvantul lui Dumnezeu. Cu acest mestesug ispititor, diavolul a amagit pe multi crestini si calugari, aruncandu-i apoi in prapastia pierzarii. Iar daca cineva are totusi indoiala de visul sau vedenia sa, sa se spovedeasca la duhovnic si sa-i ceara sfatul lui, ca prin duhovnic graieste Dumnezeu."
Reply With Quote