View Single Post
  #379  
Vechi 26.05.2012, 11:17:34
ucenic ucenic is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.05.2010
Locație: Ploiesti
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 634
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru ucenic
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Prima fericire adresata Maicii Domnului:
Bucura-te, ceea ce esti plina de har, Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei. (Luca 1:28)
Fericirea adresata Maicii Domnului de catre Elisabeta:
„Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau. (Luca 1:41-43)

Duhul Sfant ne lasa prin Fecioara Maria o profetie uimitoare:
Și a zis Maria: Mărește sufletul meu pe Domnul
Și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu,
Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile
mi-a făcut mie mărire Cel Puternic și sfânt este numele Lui.
Și mila Lui în neam și în neam spre cei ce se tem de El. (Luca 1:46-50)

Lait-motivul acatistelor Maicii Domnului este cu siguranta „bucura-te” dupa care urmeaza de fiecare data o metafora simbolica (metafora poetica). Ex:Bucura-te porumbița cea preabună, lină și fără răutate, Bucura-te vasul care ai scos mărgăritarul cel dumnezeiesc, Bucura-te, Maica Mielului si a Pastorului etc. Semnificatiile metaforelor poetice folosite in acatiste http://www.crestinortodox.ro/diverse...lui-98192.html

a FERICÍ vb. v. a binecuvânta, a felicita, a lăuda ,a mări, a preamări, a slăvi.
LATREIA:adorare, inchinare desavarsita, absoluta ce se cuvine numai lui Dumnezeu si care implicit inseamna supunere, recunoasterea stapanirii Lui Dumnezeu.
DOULEIA: cinstire, fericire, ce se cuvine fiintelor marginite (ingerilor, persoanelor umane). I se mai spune inchinare marginita.
Insusi Mantuitorul Iisus Hristos face diferenta intre LATREIA (inchinare absoluta) si DOULEIA (inchinare marginita)
Ioan 4- inchinare catre Dumnezeu, Matei 18:26- inchinare relativa, marginita adusa imparatului pentru iertarea datoriei.

Neoprotestantul spune: eu aduc slava numai Lui Dumnezeu pentru ca asa este scris, accentuand pe numai.Dar cand el citeste poezia lui Vasile Alecsandri, dedicta Elenei Negri: "Tu, care ești pierdută în neagra vecinicie,Stea dulce și iubită al sufletului meu! Și care-odinioară luceai atât de vie Pe când eram în lume tu singură și eu", nici macar el nu poate spune ca poetul n-a respectat porunca divina de a te inchina si a aduce slava numai lui Dumnezeu, "inchinandu-se" si aducand lauda unei femei,pentru ca intelege ca este vorba de cu totul altceva. Oamenii dragi ii pretuiesti si-ti manifesti pretuirea in proza, poezie, muzica, prin arta in general, sub diferite forme. Noi o pretuim pe Maica Domnului si o aratam prin imnografie, prin iconografie, prin poezie. Iar daca-i aduci multumire si cinstire Maicii Domnului, i te "inchini" (cum malitios ne spun unii) nu inseamna ca nu-L mai recunosti pe Dumnezeu ca Stapan absolut, ca nu i te mai inchini Lui. Ortodocsii se inchina, in sens propriu, doar Lui Dumnezeu. Iar daca Iisus Hristos n-a condamnat gestul unui om de a se pune in genunchi in fata unui alt om pentru a cere iertare, np nu poate sa se considere mai presus de Hristos condamnand gestul altora de a se pune in genunchi pentru a aduce multumire unui om, caci noi stim cine-i cel care vrea sa fie mai presus de Dumnezeu, deci nu i-ar strica mai multa prudenta si smerenie.
Da, asa da!

Util mesajul si pe "intelesul" meu. Sunt cat se poate de sincer. Ce spui aici convinge, Ioana. Este si inteligibil si credibil.

Ce te faci insa cu "masa" de de credinciosi si mai ales de credincioase care confunda Cratorul cu creatia, pe Dumnezeu cu maica Domnului?

Inchinarea acestora este sora cu idolatria. Intelege te rog, ca in aceasta forma de inchinare "am lovit" eu, ca unul care recunosc si cinstesc pe maica Domnului, dar care sunt foarte sensibil la ceea ce vrea Tatal ceresc de la noi - inchinare, slujire, multumire prin Fiul Sau...

Pentru astfel de crestini fiti voi o pilda si aratati-le diferenta intre adevarata inchinare si fireasca cinstire.

Dumnezeu inainte de toate si inainte de toti, mai presus de toate si mai presus de toti. Facand astfel putem apoi aduce cinstire oricui si in orice imprejurare.

Caci ceea ce avem, avem de la Hristos, ceea ce suntem suntem prin Hristos, si tot ceea ce facem, facem pentru Hristos si pentru Imparatia Lui.

Deoarece cu totii "suntem chemati, iubiti in Dumnezeu-Tatal si pastrati pentru Iisus Hristos: (Iuda.1:1)
Reply With Quote