cugetari si citate ortodoxe(daca s-au mai postat imi cer scuze ptr.repetitie)
Dumnezeu
- Dumnezeu nu poate fi cuprins de mintea umana; daca ar fi cuprins, n-ar mai fi Dumnezeu. ( Evagrie din Pont)
- Dumnezeu poate fi iubit, dar nu gândit. Poate fi prins si apropiat prin iubire, dar niciodata prin gândire. ( Norul Necunostintei)
- Tocmai neputinta de a-L întelege în toata întregimea Lui este aceea care ne face sa-L întelegem pe Dumnezeu în toata maretia Sa. ( Tertullian)
- Dumnezeu este în afara tuturor, neramânând în afara; este în toate, dar necuprins de ele; este mai presus de toate, fara înaltare; este mai jos de toate, fara coborâre; este în toate si, totodata, deasupra tuturor. ( Fericitul Augustin)
- Daca n-ar fi un singur Dumnezeu, n-ar fi Dumnezeu. ( Sfântul Efrem Sirul)
- Cunoastem firea divina prin lucrarile Sale. ( Sfântul Vasile cel Mare)
- Dumnezeu poate câte vrea, dar nu vrea câte poate. ( Sfântul Ioan Damaschin)
- Dumnezeu este Ratiune si pricina întregii miscari neîncetate si toate ratiunile îsi au în El stabilitatea neclintita si dinamismul fara de sfârsit. ( Nichita Stithatul)
- Dumnezeu este începutul, mijlocul si sfârsitul oricarui bine. ( Sfântul Marcu Ascetul)
- În Sine, Dumnezeu este Gândire necunoscuta, Cuvânt negrait si Viata necuprinsa. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- Dumnezeu este asemenea unui cerc ale carui margini nu sunt nicaieri, iar al carui centru este pretutindeni. ( Fericitul Augustin)
- A numi pe Dumnezeu nu este nimic altceva decât a arata prin cuvinte unele din însusirile Sale. ( Origen)
- Dumnezeu este al tuturor. ( Sfântul Ioan Scararul)
- Dumnezeu este iubire. ( Sfânta Scriptura)
- Fata Mea nu vei putea sa Mi-o vezi ! (Sfânta Scriptura)
- Eu sunt Cel Ce sunt. ( Sfânta Scriptura)
Iisus Hristos
- Dumnezeu S-a facut om, ca omul sa poata deveni dumnezeu. ( Sfântul Irineu )
- Pentru aceea a venit Hristos în lume, ca sa cunoasca si sa înteleaga omul cât de mult îl iubeste Dumnezeu. ( Fericitul Augustin)
- Misterul Întruparii Cuvântului poarta în sine semnificatia întregii creatii sensibile si inteligibile. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- Cuvântul lui Dumnezeu S-a facut om, pentru ca tu sa înveti de la un om cum poate omul deveni dumnezeu. ( Sfântul Clement Alexandrinul)
- Sfanta Treime nu este prezenta doar în învatatura lui Hristos, ci e lucratoare în tot ce face El. ( pr. Dumitru Staniloae)
- În Hristos, locuieste dupa fiinta toata plinatatea Dumnezeirii. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- Dumnezeu era în Hristos, împacând lumea cu Sine. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- De Tatal ne apropiem prin Fiul. ( Sfântul Atanasie cel Mare)
- Iisus Se face ascultator Tatalui, vindecând propria noastra neascultare (...) si devine pentru noi modelul unei ascultari fara de care nu exista mântuire. ( Sfântul Ioan Damaschin)
- Iisus ne-a împacat, prin Sine, cu Tatal si între noi. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- În Hristos, Dumnezeu devine partas la conditia omului, pentru ca acesta sa aiba posibilitatea trecerii spre El. ( pr. Ion Bria)
- Fiul lui Dumnezeu S-a întrupat si, prin aceasta, a început recapitularea noastra în Sine. ( Sfântul Irineu)
- N-ar fi fost mântuiti toti oamenii de Hristos, daca nu i-ar fi luat pe toti asupra sa. ( Origen)
- La Iisus poti privi, fara sa încetezi sa-i privesti si pe ceilalti. ( Cresbron)
- Ceea ce Si-a asumat Hristos, aceea a si vindecat. (firea umana - n.n.) (Dicton patristic)
- Facâdu-Se om, Cuvântul lui Dumnezeu a umplut de cunoastere firea umana golita. ( Sfântul Maxim Marturisitorul)
- Iisus Hristos, Temlul Cuvântului. ( Sfântul Ioan Damaschin)
- Iisus este Dumnezeu pe pamânt si om în cer. ( Sfântul Ioan Gura de Aur)
- Asa cum, când împreunezi doua lumânari, una se vede în cealalta, tot astfel cred ca se întâmpla cu cel care primeste înlauntrul sau pe Domnul Iisus. ( Sfântul Chiril al Alexandriei)
- (Iisus) ... n-a spus nimic fara parabole. ( Sfânta Scriptura)
- Hristos a ridicat în om chipul dumnezeiesc la deplina lui actualitate, adica la deplina lui comuniune cu Dumnezeu si cu semenii. ( pr. Dumitru Staniloae)
- Credinta în Hristos, ca Fiu al lui Dumnezeu, este si credinta în Sfânta Treime. ( Serghei Bulgakov)
- Iisus Hristos, ipostasul supremei afectiuni si ratiuni, intra cu noi într-o comuniune ca de la om la om, într-o legatura interumana, umanizându-ne deplin prin îndumnezeire. ( pr. Dumitru Staniloae)
- Iisus Hristos este Noul Adam, Ce înnoieste continuu lumea întreaga. ( Sfântul Grigorie Palama)
- Natura omeneasca, prin Hristos, s-a înaltat la cer. ( Sfântul Ioan Gura de Aur)
- Învierea nu e doar lucrarea firii divine a lui Hristos, ci si a firii Sale umane îndumnezeite. ( Hristu Andrutsos)
- Hristos S-a întrupat pentru o opera universala, reintegrând si aducând toate lucrurile în Sine. ( Sfântul Irineu)
- (Prin Hristos) ... tot pamântul a fost eliberat din întunericul amagirii. ( Sfântul Ioan Gura de Aur)
- Iisus Hristos ne sugereaza ca El este centrul infinit al relatiilor interpersonale, care elibereaza omul de sub domnia determinismului si individualismului lumii acesteia, de orice panteism, pentru a-l înalta si introduce în sfera de viata a comuniunii lui Dumnezeu în Treime. ( pr. Dumitru Popescu)
- Dumnezeu S-a facut purtator de trup, pentru ca omul sa poata deveni purtator de duh. ( Sfântul Atanasie cel Mare)
- Fiti însetati de Hristos si El va va împlini cu dragostea Sa. ( Sfântul Isaac Sirul)
- Un singur Cuvânt a spus Tatal si anume pe Fiul Sau si pe Acesta-L spune mereu în tacerea vesnica. Si Cuvântul acesta trebuie ascultat în tacerea sufletului. ( Sfântul Ioan al Crucii)
- Precum în Adam toti mor, asa si în Hristos toti vor învia. ( Sfânta Scriptura)
- Cine nu e cu Mine, e împotriva Mea. ( Sfânta Scriptura)
- Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. ( Sfânta Scriptura)
- Hristos, Taina lui Dumnezeu. (...) În El locuieste trupeste toata plinatatea Dumnezeirii. ( Sfânta Scriptura)
- Acesta e Omul ! (Sfânta Scriptura)
|