View Single Post
  #135  
Vechi 28.05.2012, 22:54:06
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
În primul rând Duhul nu-L chemi să vină de undeva, fiindcă e pretutindeni. În al doilea rând, a fi în Duh și Adevăr nu are treabă cu autosugestia sau partidul religios în care te-ai înrolat, ci e o stare a ființei pe care doar Dumnezeu o poate evalua. Nu avem de unde cunoaște unde și cum lucrează Duhul Sfânt, dar știm câte ceva din revelație că acolo unde lucrează se văd niște roade și lucrări minunate. Acestea nu sunt neapărat spectaculoase sau evidente pentru toată lumea, dar ele există și transfigurează totul în jur.
Prin aceasta nu vreau să spun că Duhul Sfânt lucrează neapărat la heterodocși, ci doar că lucrează unde vrea El, atâta tot. Nu-i deloc în regulă ca unii ortodocși contemporani să se umfle de aroganță în contul smereniei sfinților, ca și cum dacă accepți doar mental ce spun ei, ești automat în posesia adevărului pe care aceia l-au integrat în ființa lor.
O sa le iau pe rand, asa cum au fost scrise, ca sa nu citez tot timpul.
Si in timpul slujbei se face invocarea Duhului Sfant, harul este pretutindeni, dar abia la Cincizecime s-a pogorat, adica in interiorul omului. Harul a fost pierdut de toti oamenii dupa Adam, a ramas doar harul exterior, din afara inimii. Prin Botez si mai ales Mirungere crestinul capata harul lucrator, in inima sa. Cum spune si Diadoh (nu stiu eu, am citit ca spunea un preot), exista har ce lucreaza din afara inimii, harul existent pana la Cincizecime. In afara ortodoxiei exista doar acest har exterior, care nu este mantuitor. Sfantul Teofan Zavoratul numeste acest har harul chemator, care il ajuta pe un om sa se intoarca la Dumnezeu si sa gaseasca in cele din urma Biserica lui Hristos, unde este harul lucrator in Sfintele Taine.
Biserica Ortodoxa (si BC pana acum) spune ca inainte de Hrisots nu s-a putut mantui nimeni, afara de cele doua exceptii cunoscute, Sf. Ilie si Enoh, luati cu trupul la cer.
Partide religioase pot fi doar in afara ortodoxiei, noi suntem Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Grecii folosesc inca termenul de Catolica in loc de Soborniceasca. Biserica Ortodoxa este Sfanta Biserica lasata de Mantuitor, este Trupul lui Hristos. Ortodocsii sunt uniti prin har cu Dumnezeu si sunt madulare ale Trupului lui Iisus. Asadar rugaciunea in Duh si in Adevar inseamna in har si in Hristos, in dreapta credinta.
Parintele Cleopa spune ca a ne ruga in duh inseamna a ne ruga cu mintea din adancul inimii. Iar a ne ruga in adevar inseamna a ne ruga cu "lucrarea cea adevărată a tuturor poruncilor dumnezeiești, adică a tuturor faptelor bune." Si parintele Cleopa adauga "Dar chiar dacă ar lucra cineva poruncile lui Dumnezeu și s-ar ruga cu mintea din inimă, nu va putea avea pe Dumnezeu aproape de el de nu va avea și dreapta credință și de nu îl va mărturisi prin cuvintele și faptele sale, după învățătura apostolică a Bisericii Ortodoxe. Acest lucru ni-l arată Duhul Sfînt cînd zice: Aproape este Domnul de toți cei ce Îl cheamă pe El întru adevăr (Psalm 144, 18)."
Si sfantul Igantie Briancianinov are o predica despre rugaciunea "in Duh si in Adevar": http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=2819
Reply With Quote