Citat:
În prealabil postat de nutucutu
Dumneavoastra prezentati lucrurile ca si cum preotii ortodocsi renunta la tot in afara de viata de familie, iar preotii catolici renunta la viata de familie si primesc in scimb "compensatii". V-as ruga sa va documentati. Preotiii catolici, ca si cei ortodocsi, se angajeaza pe un drum de slujire a Domnului si a aproapelui. Preotii catolici pornesc la drum renuntind la cele mai usoare lucruri, adica la bunurile materiale si la viata de familie. Pe parcursul vietii unii se desavirsesc renuntind la toate, inclusiv la ei insisi, altii nu.
|
Uite cum stau lucrurile (ca să evităm deturnarea infantilă a discuției într-o polemică cu argumente aproximative)...
D-ta te-ai grăbit să-i faci mucenici pe toți preoții catolici, întrucât sunt obligați să renunțe la sexualitate (nu la viața de familie, întrucât demonizarea familiei este condamnată de toată tradiția creștină autentică).
Ai folosit total nepotrivit cuvântul ”tot” și prin asta mi-ai dovedit că nu cunoști sensul adevărat al ascezei creștine.
Cât privește documentarea, am experiența unor studii într-o facultate de teologie catolică și am avut ocazia să văd pe viu cum trăiesc preoții celibatari și chiar am purtat discuții deschise cu asemenea oameni, sinceri în intenții dar neputincioși în mijloace. Compensațiile există, chiar dacă nu sunt recunoscute oficial ca atare, iar acestea fac parte dintr-un sistem de organizare în care sunt incluse tacit, în umbra unor priorități de natură pastorală. Nu-i condamn, nici nu-i disprețuiesc, doar îi compătimesc creștinește, fiindcă târgul ăsta mi se pare de o ipocrizie greu de calificat cu un singur cuvânt.
Ideea generală pe care am încercat să o scot în evidență este diferența dintre funcționalitatea organică și funcționalitatea mecanică, prima axată pe libertatea de a alege o formă de împlinire spirituală în parametrii căreia persoana să se dezvolte optim, și a doua bazată pe integrarea forțată într-un angrenaj reglat ideologic pentru o funcționare impersonală. Și vorbesc de viziunea ortodoxă, rezumată de sintagma evanghelică ”sabatul este pentru om”, adică principiul slujește persoana și viziunea catolică, exprimată concis în expresia ”omul este pentru sabat”, sau cu alte cuvinte persoana este sclava principiului.
Citat:
Cumva preotul la care va spovediti, dupa ce va spovediti, va trimbiteaza pacatele in gura mare ca sa stie toata lumea?
|
Cred că un preot bun care spovedește multă lume, își dă seama ce păcate predomină în viața credincioșilor și va căuta să le combată prin predici și alte mijloace pastorale.
Citat:
Biserica Ortodoxa face publice greselile slujitorilor ei?Dumneavoastra strigati in gura mare problemele din familia dumneavoastra?
|
Păi victimele păcatelor încep să vorbească, arătând tuturor unde poate duce celibatul forțat. Vorbim aici de viețuire dedublată și de păcate grave care distrug vieți, nu de picanterii imorale.
Citat:
Spuneati ca celibatul sta in calea implinirii vocatiei.
|
Unde am spus așa ceva?
Citat:
Iar eu v-am aratat ca si casatoria poate sta in calea vocatiei.
|
Cu siguranță căsătoria poate sta în calea vocației monahale, dar n-am sesizat ce mi-ai arătat. Poate că doar ai gândit ceva și ai uitat să scrii!