Citat:
În prealabil postat de delia31
Dar in intervalul dintre moartea omului si Parusie?
|
Acest interval este pentru pământeni, nu pentru Dumnezeu care este atemporal, neafectat de trecerea timpului. Omul are nevoie de părtășie, de conducere, de grijă doar când este în viață.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Duhurile celor despre care stim sigur ca sunt mantuiti (apostolii, sfintii) in ce stare se afla ? Nu trupurile lor. Latura lor spirituala.
|
Din punctul lor de vedere, nu mai putem vorbi de o "latură spirituală": emoții, credință, devotament, religiozitate, etc.
25. Nu morții Te vor lăuda pe Tine, Doamne, nici toți cei ce se coboară în iad,
26. Ci noi, cei vii, vom binecuvânta pe Domnul de acum și până în veac.
(Ps.113 - versiunea ortodoxă)
Citat:
În prealabil postat de delia31
O intrebare in prealabil: Este omul o faptura care face parte atat din lumea duhurilor, a nevazutelor (datorita suflarii de la Dumnezeu), cat si din lumea materiala a vazutelor (datorita trupului creat din țărână), lume supusa legilor timpului si materiei?
|
Scriptura zice despre Dumnezeu că este duh (Ioan 4,24); despre om nu zice asta. Zice doar că este un suflet viu. Pe cale de consecință, la moarte devine un... suflet mort.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Este duhul omului capabil sa se relationeze inca din viata pamanteasca cu Duhul lui Dumnezeu, Cel aflat in afara timpului?
|
Este un fel de a zice, dar în lumina Cuvântului lui Dumnezeu,
duhul (suflarea de viață, spiritul) nu este o entitate ce poate trăi separat de om având relații, simțuri, emoții, chiar anumite caracteristici proprii corpului (așa cum le vedem în parabola cu săracul Lazăr). Dacă ar fi așa, la ce mai are nevoie de înviere și de corp? Acestea devin
i- nu - ti - le.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Stiind ca acest interval dintre moartea unui sfant si Parusie, cand trupul lui va fi inviat, e o perioada de asteptare doar pentru cele supuse legilor timpului si materiei, nu si pentru duhul omului, care nemaifiind circumscris trupului material, nu mai face parte din aceasta lume supusa legilor timpului, ci din existenta metafizica a nevazutelor nesupuse timpului, deci stiind aceasta, puteti spune in ce stare se afla duhul unui sfant intors la Cel care l-a dat si care e in afara timpului?
|
Cred că nu pot. Dacă Biblia ar spune ceva despre asta, probabil aș putea. În același timp, nu pot fi de acord cu teologii ortodocși care fac o serie de speculații (ei le numesc chiar revelații) despre starea sufletelor (confundate cu duhurile lor) în acest interval. Există o întreagă literatură [de ficțiune] pe această temă, o știți prea bine: primele zile de călătorie printre demoni înfiorători, apoi "
vămile", apoi "
la Domnul"...
Citat:
În prealabil postat de delia31
Daca dvs. sustineti ca latura spirituala a unui sfant care in timpul vietii L-a simtit pe Dumnezeu, imediat dupa despartirea de trup, nu-L mai simte pe Dumnezeu, puteti sa spuneti, de ce ar avea nevoie Dumnezeu sa astepte pana la Parusie pt. ca sa-si continue relatia de iubire cu duhurile sfintilor, relatie inceputa inca de aici?
|
Probabil pentru acest motiv:
- "Căci aceasta vă spunem, după cuvântul Domnului, că noi cei vii, care vom fi rămas până la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiți," (1 Tes. 4,15 - versiunea ortodoxă)
- "După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, și așa pururea vom fi cu Domnul." (1 Tes. 4,17- versiunea ortodoxă)
Citat:
În prealabil postat de delia31
In conditiile in care Dumnezeu e eminamente IN AFARA TIMPULUI, si din perspectiva Lui, Apocalipsa si Parusia s-au petrecut deja inca dinainte de facerea lumii supuse timpului?
|
Îmi plac și mie paradoxurile temporale, dar nu pot risca să speculez nepermis pe tema aceasta. E adevărat că de pildă construcția frazei din
"Și i se vor închina ei toți cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieții Mielului celui înjunghiat." (Apoc. 13,8 - versiunea ortodoxă)
în originalul grecesc permite o astfel de interpretare (cuvintele versetului putând determina fie participiul "
scris", fie "
înjunghiat"), dar n-aș vrea să sondez aici această posibilitate, oricât m-ar fascina...
Citat:
În prealabil postat de delia31
Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos intra in non-relatie cu duhurile sfintilor celor ce au inceput o comuniune de iubire cu El inca din viata supusa legilor timpului?
|
Vă legați prea mult de acest aspect al "
relației"/"
non-relației" lui Hristos cu duhurile morților, deși Scriptura păstrează o tăcere evidentă. Ce-ați ziceți dacă m-aș apuca și eu să speculez spunând că aceste duhuri (și ele fiind de acum nesupuse rigorilor timpului) trăiesc [acum] în trecutul contemporanilor lor și modificându-le dramatic viitorul lor și trecutul nostru? Ați înțeles ceva? Nici eu!
Citat:
În prealabil postat de delia31
Ideea dvs. adventista cum ca duhurile sfintilor nu-L mai simt pe Dumnezeu dupa ce s-au despartit de trup, ca adica Dumnezeu are o comuniune de iubire cu omul doar pe pamant
|
Ideea e biblică
39. Și toți aceștia, mărturisiți fiind prin credință, n-au primit făgăduința,
40. Pentru că Dumnezeu rânduise pentru noi ceva mai bun, ca ei să nu ia fără noi desăvârșirea.
(Evrei 11 - versiunea ortodoxă)