View Single Post
  #104  
Vechi 30.05.2012, 11:50:59
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
ti se pare ca Pavel in 1 Tesaloniceni 5:23 vorbeste la figurat?
Pavel nu face aici un studiu al naturii umane, ci vrea să se asigure că nicio parte a vieții convertiților nu va rămâne neatinsă de puterea sfințitoare a lui Dumnezeu. În general Biblia pare să vorbească de o împărțire în două a naturii umane, fie trupul și sufletul (în concepția voastră), fie trupul și duhul (în concepția noastră). În Epistola către tesaloniceni termenii aceștia sunt puși laolaltă pentru a scoate în evidență că nicio parte din om nu trebuie să rămână neatinsă de influența sfințirii. Putem vedea o însemnătate specială în subîmpărțirile pe care le face Pavel.

Prin „duh” (πνεύμα) se poate înțelege principiul superior al inteligenței și al gândirii, cu care este înzestrat omul și cu care Dumnezeu poate să comunice prin Duhul Său (așa cum s-a căznit Delia să ne convingă). Omul este adus la asemănarea cu Hristos prin înnoirea minții cu ajutorul Duhului Sfânt.

Prin „suflet”, (ψυχή), când este deosebit de cuvântul „duh” (spirit, suflare de viață), se poate înțelege acea parte a naturii umane care este formată din instincte, emoții și dorințe. Aceasta poate fi sfințită și ea. Când, prin lucrarea Duhului Sfânt, mintea e adusă în conformitate cu mintea lui Dumnezeu și rațiunea sfințită predomină asupra naturii inferioare, atunci impulsurile, care altminteri ar fi împotriva voinței lui Dumnezeu, ajung să fie supuse acesteia. În felul acesta creștinul umil poate să ajunge la un așa grad de sfințire încât impulsurile sale să fie în conformitate cu voia lui Dumnezeu. Astfel creștinul își găsește plăcerea în a face voia Sa. Legea divină este în inima lui.

Înțelesul cuvântului „trup” (σώμα) nu cred că mai trebuie să-l dezvolt, e destul de evident. Corpul – carne, sânge și oase – care e condus fie de natura superioară, fie de cea inferioară. Când mintea este sfințită, omul nu abuzează de trup. Atunci sănătatea este prosperă.

Cam asta vrea să spună apostolul Pavel, judecă tu însuți dacă vobești direct, ori figurat. Oricum ar vorbi, se referă la ceva ce ține de omul viu, nu de mort. E cât se poate de clar!