View Single Post
  #33  
Vechi 30.05.2012, 21:40:27
tikkun_olam tikkun_olam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Ce pot eu sa spun e ca mie explicatia teologiei ortodoxe a relatiilor dintre Persoane nu-mi creeaza atatea confuzii ca si explicatia oferita de teologia catolica, ce intra prea tare in analogii cu functiile psihice. Fiul e un subiect al gandirii iubitoare a Tatalui, un alter Eu.
Eu nu am pomenit de explicațiile teologiei catolice, nici măcar nu le cunosc, în afară de vreo câteva texte pe care le-am văzut la sinodul de la Florența. Ba mai mult tocmai explicația teologiei ortodoxe a lui Stăniloae m-a făcut să mă gândesc la cele pe care le-am spus. Tocmai acea strălucire a Duhului din Fiul de care vorbește Stăniloae mi se pare că susține, chiar dacă el nu a vrut și nu a fost de acord, o formă mascată de filioque. Ca să fac o comparație, este ca și cum ai spune că dacă un bărbat și o femeie au un copil, copilul ar fi doar al unuia dintre cei doi, că nu ar fi al amândurora, că nu ar fi contribuit amândoi la ființarea copilului. De asta și vorbeam despre o anumită "genetică" a Duhului, care atâta timp cât este și al Tatălui și al Fiului poartă într-un fel "zestre genetică" de la amândoi, și de aceea în opinia mea este că amândoi atât Tatăl cât și Fiul contribuie "genetic" la ființa și ipostasa dumnezeiască a Sfântului Duh. Cu alte cuvinte nu cred că Duhul este numai de la Tatăl, ci este și de la Fiul și este atât în Tatăl cât și în Fiul. Asta însă pentru mine nu înseamnă de nici un fel că nu m-aș simți ortodox (atâta cât mai sunt) sau că aș avea vreun gând să părăsesc Biserica Ortodoxă pentru schismaticii și ereticii catolici.
Reply With Quote