View Single Post
  #793  
Vechi 01.06.2012, 15:32:10
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul
Am inteles ce vreti sa spuneti si cunosc aceasta interpretare a termenului "sfant".

Cum intelegeti versetele:

"Deci voua tuturor, care sunteti preaiubiti ai lui Dumnezeu in Roma, chemati sa fiti sfinti: Har si pace de la Dumnezeu, Tatal nostru, si de la Domnul Isus Hristos!" (Rom.1:7)
Toți oamenii ("vouă, tuturor") sunt chemați de Dumnezeu la fericirea veșnică. Așadar, chemarea la sfințenie este universală. Dar unii rejectează această chemare, murind în păcat, așa cum au trăit o viață întreagă, asemenea semințelor care cad pe loc bătătorit. Alții, aud chemarea, se străduiesc să ducă o viață plăcută Domnului, dar o ratează, uneori când erau pe punctul de a scăpa. Desigur că aceștia nu vor fi sfinți, căci în cele ce ne găsește ceasul judecății, în acelea vom fi judecați. Unii, dimpotrivă, duc o viață în păcat, dar, de la o vreme, încep și îl caută pe Domnul, pocăindu-se de ofensele aduse până atunci, prin păcatele lor. Niciodată nu este târziu și Dumnezeu, așa cum a făcut cu Dismas, îi trece în rândul sfinților, fiind cu El, în Rai, în chiar ziua trecerii lor la viața cea adevărată. Mai sunt unii, poate cei mai puțini ca număr, așa cum a fost Sf Fecioară sau așa cum a fost Sf Ioan Apostolul și Evanghelistul, care din frageda lor tinerețe au dus o viață exemplară: aceștia sunt, după moartea lor, sfinți. Prin urmare, sfințenia nu poate fi cunoscută decât retrospectiv, după moartea cuiva. În câteva mii de cazuri, noi știm cu siguranță că unul sau altul dintre cei care nu mai sunt se află în Cer, cu Dumnezeu: aceștia sunt sfinții din calendare, despre care Dumnezeu a dat semne Bisericii. Nu ne îndoim că, în afară de aceștia, mai sunt mulți alți sfinți pe care nu îi știm, care sunt cu Domnul și cu îngerii Săi, în "norul de martori".
Deci, la drept vorbind, noi nu știm despre cineva în trup dacă va fi ori nu sfânt, deoarece ar putea cădea după aceea oricând și chiar în anticamera morții. Putem spune că, după câte știm, duce o viață sfântă (adică: o viață curată), mai putem cunoaște după roade că cineva este angajat pe drumul sfințeniei, pe suișul spiritual, care este oricând reversibil. Mai spunem, mai mult din curtoazie, cuiva că este sfânt fiindcă așa ne-am aștepta să fie, judecând după rangul eminent pe care îl ocupă în Biserică. Dar asta nu înseamnă că toți aceia se vor mântui, adică vor intra în rândul sfinților.

Citat:
"Ajutati pe sfinti cand sunt in nevoie. Fiti primitori de oaspeti." (Rom.12:13)
Asistenți ai Împăratului Cristos, sfinții desfășoară planuri împreună cu El. Un păcătos alungat, poate, de ai lui, se roagă și cere intervenție de la cutare sfânt. Nu înseamnă că păduchiosul este el însuși sfânt, ci înseamnă că eu, găzduindu-l, cooperez cu Biserica nevăzută unde Preotul Cristos este în Sfânta Sfintelor și mijlocește, iar sfinții Săi sunt la strană și Îl laudă, în pridvor la deschis porțile, ori la cancelarie scriind în catastifele cerești. Domnul a spus că, dacă îi ajutăm pe cei slabi, pe El îl ajutăm. Nu a spus că cei slabi sunt El Însuși. Ajutându-i pe aceștia, satisfacem o nevoie a lui Cristos și a sfinților, care operează cel mai adesea prin oameni.

Citat:
"In El, Dumnezeu ne-a ales inainte de intemeierea lumii, ca sa fim sfinti si fara prihana inaintea Lui..." (Efes.1:4)
Este posibil ca acest pasaj (coroborat cu multe altele) să însemne că acea chemare la sfințenie, deși, așa cum am spus, este universală, să se facă cu mai mare intensitate în unele cazuri, așa cum a fost chiar cazul lui Pavel. Fariseu și omorâtor de creștini, el a avut o întâlnire cu Domnul la modul cel mai propriu, pe câtă vreme El doar ne șoptește, incomparabil mai discret, nouă. Dar nici chiar despre Petru sau despre Pavel nu putem spune că ar fi primit sfințenie încă din timpul vieții. Tot întâlnire cu Dumnezeu personal a avut și Iuda, ba chiar vreo trei ani și mai bine: și la ce i-a folosit ? Deci, faptul că "suntem aleși la sfințenie din preeternitate" nu înseamnă că în mod sigur vom fi sfinți, fiindcă ar înseamna să nu mai fim liberi, ci să beneficiem de sfințenie la comandă divină.

Citat:

"Curvia sau orice alt fel de necuratie, sau lacomia de avere nici sa nu fie pomenite intre voi, asa cum se cuvine unor sfinti." (Efes.5:3)
Sfinții sunt oameni care, în timp de erau în trup, sau cel puțin în ultima parte a vieții în trup, au urât păcatul și nu au practicat fapte de necurăție.

Citat:
"Ci, dupa cum Cel ce v-a chemat este sfant, fiti si voi sfinti in toata purtarea voastra." (1Pet.1:15)
Îndemn la o viață sfântă (curată).

Citat:
"Caci este scris: "Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant"." (1Pet.1:16)
Arată posibilitatea, deplina accesibilitate a asemănării cu Dumnezeu prin sfințenie. Sfințenia lui Dumnezeu este absolută, iar sfințenia oamenilor este relativă, dobândită.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com